חדשות בארץ

השר לוין נגד היועמ"שית: "עשו ממני עציץ"

שר המשפטים נזף במשנה ליועמ"ש, עו"ד גיל לימון, שהציג חוות דעת נגד הרפורמה המשפטית: "חוות דעת שנכתבת מפוזיציה. אף אחד לא שמכם לקבוע מה האינטרס הציבורי"

לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

דיון סוער בוועדת החוקה: שר המשפטים יריב לוין תקף היום (שני) בחריפות את הייעוץ המשפטי לממשלה, וזאת על רקע ההתנגדות במערכת המשפט לרפורמה המשפטית שלו.

הישיבה בוועדת החוקה עסקה בחוק היועמ"שים, המבקש לקבוע כי עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה לא תחייב את ראש הממשלה והשרים. המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון, מתח בדיון ביקורת נוקבת על הצעת החוק, וטען כי אם היא תתקבל הממשלה לא תהיה כפופה למעשה לחוק: "הממשלה אפילו לא תהיה מעל לחוק, היא תהיה החוק"

השר לוין הגיב, כאמור, בחריפות: "אתמול התקיימה בלשכתי ישיבה ביוזמתה של היועצת המשפטית לממשלה, בהשתתפותה ובהשתתפות וכל המשנים שלה. אתם חושבים שמישהו בישיבה אמר לי דבר וחצי דבר ממה שעומד להיאמר פה? כלום. אתם חושבים שמישהו שאל אותי מה דעתי, אולי יש לי משהו לומר? אולי לתת לי צ'אנס, שישמעו. אל תתחשבו בדעתי, לפחות תשקלו אותה".

(קרדיט: ערוץ כנסת)

"אמרתי לאחד המשנים שהיה אצלי בפגישה: כשנכנסתי ללשכת שר המשפטים, שמתי לב מיד לדבר אחד – שבלשכה הזו אין עציצים. אמרתי: אני יודע למה - כי העציץ יושב מולך. כך זה נתפס, כך זה נראה. זה דבר שלא יעלה על הדעת. זה מראה על כשל עמוק בהבנת התפקיד של הייעוץ המשפטי ובהבנת יחסי העבודה שצריכים להיות לו מול הממשלה. להכין חוות דעת מאחורי גבו של השר, לשמוע אותה פה פעם ראשונה כאן? אלו דברים שלא יעלו על הדעת".

"זאת חוות דעה שנכתבת מפוזיציה ולא ממקום נקי", הוסיף לוין ותקף. "איך יכול להיות שמובאת חוות דעת אחת בלי אף מילה על משפט משווה, מה קיים בעולם, בניגוד לכללים שלכם? אין אף מדינה בעולם שיכול להתרחש בה מה שקרה עכשיו, שהיועץ הוא המחליט, הוא הקובע והוא המכתיב".

"אני רוצה לעדכן את הייעוץ המשפטי לממשלה", הצהיר לוין, "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, אף אחד לא שמכם לקבוע מה האינטרס הציבורי. בכל הכבוד, אתם לא עומדים מעל מי שהציבור בחר. אני לא מתיימר להיות שומר המוסר ולא שומר שום דבר אחר. אני צריך לייצג את מה שאני מאמין בו, ומה שמאמין ציבור הבוחרים שהצביע עבורי, ואני צריך להשתדל לעשות את הדברים תוך התחשבות ושמיעה של עמדות שאיני שותף להן. לכן אני מגיע לכאן - כדי לשמוע".

תגיות:יריב לויןועדת החוקההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה