מעניין

הוא הכי טוב לשפעת, אבל איך תזהו אם הדבש שקניתם - אמיתי או מזויף?

כך תזהו אם הדבש שקניתם אמיתי ויקל על סימפטומים של שפעת, או שמא הוא מזויף

אא

בחורף, אין כמו תה עם דבש להקל על סימפטומים של שפעת וקורונה אך לצערנו, לא כל דבש באמת נותן לכם את האפקט הנצרך. נתקלתם לאחרונה במחיר דבש שנראה לכם נמוך מדי? זו סיבה לעצור לרגע ולתהות על קנקנו, שכן לדברי נציגי מכון התקנים, הדבר עלול לסמן זיוף או שמירתו בתנאים לא טובים, שככל הנראה פגעו באיכותו. 

אז איך נדע בעצם אם הדבש שאנחנו קונים אמיתי או מזויף? יש כמה דרכים, כשהמחיר הוא רק פרמטר אחד. כדי להתחקות אחר ה'דבר האמיתי', ישנם אינספור חברות קטנות ומשווקים פרטיים ש'רוכבים' על המוצר האמיתי, ומשווקים אותו כדבש טהור, בעוד למעשה מדובר בדבש תעשייתי לכל דבר, שמפוצץ בסוכרים, קרמל וצבעי מאכל. 

אם אתם רוצים לוודא שאתם לא צורכים סוכר אלא דבש, ובעצם מקבלים תמורה הוגנת עבור הכסף שלכם, אתם צריכים לבדוק את הדברים הבאים:

1. האם המשווק או החנות שבו רכשתם את הדבש - עומדת בדרישות התקן של מכון התקנים (שוק פתוח ולא מבוקר לצורך העניין, ככל הנראה לא יספק את ה'סחורה').

2. בדקו האם שם המשווק מוכר למועצת הדבש והאם הוא אכן עומד בקתן של משווק מורשה. 

3. ודאו האם אריזת הדבש מכילה סימון של שם היצרן או המשווק, כתובת היצרן או המשווק, התאריך שבו המוצר נארז ותאריך התפוגה של המוצר שיופיע במילים 'עדיף להשתמש לפני...'.

4. המחיר. כמה אמור לעלות קילוגרם דבש? יפה שאלתם, וכמו שהבנתם בתחילת הכתבה, המחיר הוא סוג של פרמטר לחשב האם מדובר בדבש אמיתי או בזיוף, היות וקילוגרם דבש אמור לעלות כ-40 שקלים. בתקופת החגים ובפרט לקראת ראש השנה ישנה תחרות גדולה בין המשווקים והיצרנים, ואז המחיר הזה יורד משמעותית.  

תגיות:דבשאמיתימזויף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה