הפסקת הריון

"אם התינוק לא יצא בריא, זה בסדר שנהרוג אותו אחרי הלידה?"

מיכל רק רצתה להביא ילד לעולם, אך הצוות הרפואי ניבא שחורות, והמליץ: הפלה. חודשי ההיריון עברו בקשיים ובדאגות, אך מיכל החזקה הוכיחה שהאמונה מנצחת, ושמשתלם לבחור בחיים. סיפור על ילד בריא ושלם שחייו ניצלו

  • כ"ב טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"את מדברת לא לעניין," השיבה הרופאה הנחרדת למיכל. מיכל הציעה בציניות להרוג את תינוקה אחרי הלידה, ולא במהלך ההיריון, במידה ויתברר שיש לו בעיה רפואית. "הרי מה זה משנה מתי הורגים? לפני או אחרי הלידה? אמרתי לרופאה שאין הבדל. את הורגת ילד בבטן, ואני מציעה להרוג אותו, כשתראי אותו מול עינייך. למה את כל כך נחרדת? בגלל שאת רואה את הילד בעיניים", מספרת מיכל להידברות את סיפורה בקול שקט ובוטח.

"את המטופלת שלי", השיבה הרופאה. "וגם התינוק שלי הוא המטופל שלך," ענתה לה מיכל. באומץ לב של אמא לביאה היא השיבה מילים כדורבנות כדי לגרום למערכת הרפואית להפסיק לתחזק את התפיסה המוטעית לפיה זה מוסרי להרוג תינוק בבטן אמו.

יש הטועים לחשוב שאישה הרה היא יצור חלש. הנפש רגישה יותר, כוחות הגוף אינם כבתחילה, ובמקרה של מיכל ושל נשים אחרות גם הדרך להריון היתה רצופה קשיים רבים של טיפולי פוריות, שנכשלים, ומחלישים גוף ונפש. עם כל היסטוריית הקשיים האלה הגיעה מיכל להריון, ושם הופעל עליה מכבש לחצים, דמיונות והפחדות, רק בגלל שנדבקה בוירוס.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

כשחיילת אחת של אמונה מנצחת צבא שלם של דמיונות ופחדים

כך, מול כוחות הדמיון, הפועלים כאילו רק נבואות שחורות ישנן בעולם, ניצבה אישה אחת, והעמידה עולם שלם של חיים בזכות כוח האמונה, שחזק יותר מכל דמיון ופחד. "באחת מהבדיקות השגרתיות הודיעו לי שנדבקתי בוירוס CMV (מונו). זה כמו כל וירוס אחר שיש. ברוב הגדול של המקרים, מחלימים ממנו, וחוזרים לשגרת חיים תקינה. ישנם מקרי קצה, אחוזים קטנים, שבהם הוירוס משפיע בצורה מסוימת על העובר, וזה היה לא ייאמן, שעל בסיס המקרים הנדירים האלה, הרופא פשוט המליץ לי על הפלה."

מיכל לא חשבה אפילו לרגע אחד להפסיק חלילה את חיי תינוקה, אבל ההתמודדות מול צוות, שברובו המוחץ עודד הפלה, תוך השמעת ביקורת והבעת דעה על בחירתה בחיים, הצריכה ממנה כוחות נפש, שלא תמיד היו לה. זה אפילו הגיע לרמה של דמיון מודרך לכיוון הצד השלילי ביותר: "גרה אצלנו בשכונה אישה לא בריאה, משום מה בהיריון שמתי לב אליה יותר, ראיתי אותה ממש כל יום, ומנוע המחשבות עבד בלי שליטה: "'הולך להיות לי ילד כזה, הולך להיות לי ילד כזה...' הדאגה ממש השפיעה עליי.

 

מידע נכון שנמסר ממקור מהימן הפיג את הספקות

"בנוסף, בפגישות עם הצוות הרפואי קיבלתי את ההרגשה שאני אמא מזניחה. היו תגובות צוננות, ביקורתיות, וענו לי בטון מזלזל. הסברתי לצוות הרפואי, שאם יש אפשרות לעשות בדיקה שתעזור לתינוק, ברור שאעשה זאת, אבל אם הבדיקה אינה מועילה, מה הטעם לעשות בדיקות, שיראו לי עוד סטטיסטיקות וסיכויים לא ממומשים למיניהם, אם ממילא אני שומרת על חיי התינוק שלי?

למרות הכל, מיכל החלה לחשוש, שמא הילד לא יהיה בריא, ואז היא פנתה להידברות. "ידעתי שיש להם את מחלקת אמ"א, שמעודדת, מחזקת, ונותנת עזרה מכל סוג. קראנו בשקיקה את הכתבות באתר הידברות, שסיפרו על המקרים שרק נראו מפחידים, והסתיימו, ברוך ה', בלידת ילד בריא. ממש חיפשנו נקודות אור בסטטיסטיקה הנכונה והאמיתית, ולא באחוז הבודד, שממנו נבנה מגדל קלפים של פחד ודמיונות. קלינה שוורץ, מנהלת המחלקה, הרגיעה אותי כל כך, הדריכה אותי מה לעשות, הסבירה לי בצורה מדהימה על הוירוס הזה, שיקפה לי שבכלל לא בטוח שהתינוק נדבק, והפנתה אותי לרב בבית החולים, שעובד בשיתוף פעולה עם הידברות כדי שאקבל כמה שיותר מידע מרגיע ומחזק ממגוון גורמים. אפילו נודע לי על אלבום שלם של ילדים שהיה חשש שאולי נדבקו בוירוס הזה, הרופאים הלחיצו, אך ברוך ה', הם נולדו בריאים ושלמים. היא כל כך עזרה לי. אין לך מושג איך היא הצילה אותי. בזכותה עברתי את ההיריון בשלווה."

לרגל פרשת שמות, מחלקת אמ"א חוגגת מיני סייט חדש. בואו לבקר ולשמוח איתנו על הצלת מעל 10,000 תינוקות. תינוקות רבים נוספים מועמדים להפלה. אל תעמדו מנגד. לחצוכאןלעזרהושותפות או התקשרו 073-222-1333  052-955-1591

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"ה', אני מעבירה לך את הטיפול בתיק הזה"

איזה מסר יש לך לנשים שמתמודדות עם חששות של רופאים?

"המסר הוא האמונה: לתפוס את השלווה בהיריון. לחפש את הסיכויים הטובים, וללכת עם זה עד הסוף הטוב. זה מה שהחזיק אותי, ברוך ה' הצלחנו להגיע לשלווה. לקחתי בחשבון סיכוי קטנטן כלשהו שאולי התינוק לא יהיה בריא, אבל הלכתי עם האמונה. אנחנו חיים את זה, שה' מנהל את החיים שלנו הכי טוב שיש. הרבנית קנייבסקי ע"ה אמרה להתפלל בהדלקת נרות על הילדים, להתפלל על הילד שיהיה בריא, כ-10 דקות של תפילה רק על הילד. זה מאוד ריכז אותי. פרקתי הכל בהדלקת נרות, זה עשה לי הרגשה טובה כאמא שעושה את ההשתדלות המקסימלית. אמרתי בתפילה: 'ה', אני מעבירה לך את הטיפול בתיק הזה"'.

דבר נוסף שמיכל רוצה לציין הוא העובדה המפתיעה לטובה שהרופאים המומחים לעניין הוירוס הזה, מרגיעים הרבה יותר מהרופאים בקהילה, דווקא בזכות העובדה, שהם מכירים יותר את המקרים. "הרופאה המומחית אמרה לי: 'אין הרבה מקרים כאלה, ובמידה והתינוק יצטרך טיפול כלשהו – בואי בשמחה, ונעזור".

רגע האמת כבר הגיע, ולצד ההתרגשות הרגילה, שמלווה זוגות לפני שתינוקם מגיע לאוויר העולם, נוסף למיכל ולבעלה מימד של חשש ופחד, למרות כל מעטפת התמיכה וההתחזקות באמונה. "זה באמת היה מבחן גדול באמונה, אבל היה לי ברור שאני מקבלת את הילד שלי, אני אוהבת אותו, והתחברתי אליו באופן מידי, ובמיוחד בגלל החוויות עם תחזיות הרופאים. כשנלחמים על משהו  - רוצים אותו יותר, ואוהבים אותו יותר".

 

מה שקרה בתזמון מושלם של השגחה פרטית

בחסדי ה', תינוקה של מיכל נולד כשהוא נראה בריא ושלם, ולצורך הוודאות המלאה, בוצעו מספר בדיקות כדי לשלול סופית כל חשש ולו הקטן ביותר לגבי תפקודו. מיכל מספרת לנו על הרגעים המרגשים שקרו לאחר ברית המילה. 

"ממש ברגעים שבהם קיבלתי את תוצאות הבדיקות שבישרו לנו שהילד בריא ללא כל ספק, התקשרתי לאמא שלי כדי לבשר לה בשמחה את הבשורה, אבל היא לא יכולה היתה לדבר. היא רק ענתה בקול את המילים: 'אין אנו מספיקין להודות לך'. סיימתי את השיחה, והתקשרתי לאבא שלי. גם הוא לא יכול היה לענות ורק אמר כמה מילים כמאותת לי שהוא בעיצומה של תפילת 'נשמת כל חי'. מסתבר שהוריי אמרו יחדיו את 'נשמת כל חי' במניין כדי להודות לה' עוד לפני קבלת הישועה, שכידוע, הודיה מבעוד מועד היא סגולה לישועה. זה היה כל כך מרגש להבין שבדיוק ברגעים שבהם אני מקבלת את התוצאות המשמחות, ההורים שלי היו בכלל בעיצומה של תפילת 'נשמת כל חי'.

בנה של מיכל היום הוא ילד מתוק בן שלוש, בריא, שלם ומלא חיים. "אמרתי לבעלי שהתפילות שלנו מזכירות את המקרה של חוני המעגל, שהתפלל חזק מאוד לגשם, ואכן, ירד גשם ללא הפסקה, אז ברוך ה', הילד רץ, עולה במדרגות, מלא חיים, ופעלתן, בזכות התפילות. תודה רבה למחלקת אמ"א על הזמינות המלאה, על מתן ההסברים המדויקים והמקצועיים, שיישבו את דעתנו וגם עזרו להורים שלי להירגע, ולזכור שיש עזרה, יש ייעוץ, ויש ה' אחד גדול תמיד".

לרגל פרשת שמות, מחלקת אמ"א חוגגת מיני סייט חדש. בואו לבקר ולשמוח איתנו על הצלת מעל 10,000 תינוקות. תינוקות רבים נוספים מועמדים להפלה. אל תעמדו מנגד. לחצוכאןלעזרהושותפות או התקשרו 073-222-1333  052-955-1591

תגיות:הפלההפסקת היריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה