חדשות בארץ

איש הצללים יצא לאור: רונן לוי מונה למנכ"ל משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן הודיע על מינויו של רונן לוי לתפקיד מנכ"ל משרדו. הממשלה אישרה להקים את משרד ההסברה בראשו תעמוד השרה גלית דיסטל אטבריאן

  • כ"ב טבת התשפ"ג
משרד החוץ בירושלים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)משרד החוץ בירושלים (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

שר החוץ אלי כהן הודיע היום (ראשון) על החלטתו למנות את רונן לוי ("מעוז") לתפקיד המנהל הכללי של משרד החוץ. ההודעה נמסרה במקביל להודעתו של המנכ"ל היוצא, אלון אושפיז, על פרישתו מתפקידו.

לוי (48) שירת כמעט 30 שנים בקהילת המודיעין והביטחון - החל בתפקידי שטח, מבצעים ומודיעין בשירות הביטחון הכללי, ועד לתפקיד ראש אגף בכיר במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה.

בתפקידו האחרון במל"ל שימש לוי כראש האגף לקשרים מיוחדים, וצבר ניסיון רב בקשרים בינלאומיים ובפיתוח יחסים עם בכירי הממשל ברחבי העולם. בהודעת משרד החוץ על המינוי צוין כי לוי "הוביל ליצירת קשרים חשאיים בין ישראל למדינות שלא היו איתן קשרים, היה שליח מיוחד של ראש הממשלה וראש המל"ל למשימות מיוחדות, תרם רבות מאחורי הקלעים להסכמי אברהם והיה אחראי על הקשר עם גופים מקבילים ברחבי העולם".

השר כהן מסר: "רונן לוי הוא אחד האנשים המנוסים והיצירתיים בחיבור ובחיזוק של קשרים בינלאומיים עבור מדינת ישראל, והוא הוכיח את עצמו באין ספור הישגים שלא את כולם ניתן לפרסם. אין לי ספק שכמנכ"ל, ביחד עם צוות העובדים המקצועי והמסור של המשרד, התרומה למעמדה של מדינת ישראל בעולם תהיה דרמטית".

בישיבת הממשלה השבועית אישרו השרים את מינויו של שלומי הייזלר למנכ"ל משרד האוצר ואת מינויו של כפיר סויסה למנכ"ל משרד התרבות והספורט. אמנון מרחב מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

השרים אישרו גם את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכב ועדת השרים לענייני חקיקה. בראש הוועדה יעמוד שר המשפטים יריב לוין, וממלא מקומו יהיה השר איתמר בן גביר. כחברים נוספים בוועדה יכהנו השרים בצלאל סמוטריץ', חיים ביטון, יואב בן צור, יצחק גולדקנופף, גלית דיסטל אטבריאן, עידית סילמן, יואב קיש, שלמה קרעי ועמיחי שיקלי.

בנוסף, השרים החליטו על הקמת משרד ההסברה שבראשו תעמוד דיסטל אטרביאן, וכן על צירוף חברת הכנסת מאי גולן כשרה בממשלה. כמו כן, הוחלט על העברת שטחי פעולה וסמכויות ממשרד החינוך ומהמשרד לשיוויון חברתי למשרד ראש הממשלה, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים. החלטות אלו כפופות לאישור הכנסת.

תגיות:אלי כהןמשרד החוץרונן לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה