חדשות בארץ

הרצוג: "מתמקד במניעת משבר חוקתי היסטורי ובעצירת המשך הפילוג בעם"

נשיא המדינה התייחס למחלוקת הפוליטית בנוגע לרפורמה במערכת המשפט ועל מאמציו למנוע הידרדרות: "פועל ליצור דיאלוג ושיח רחב היקף. איני בטוח בהצלחת המהלך"

הרצוג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הרצוג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (ראשון) בפומבי למחלוקת הפוליטית סביב הרפורמה שמתכוונת הממשלה לקדם במערכת המשפט ולדיווחים על מעורבותו בניסיון לפשר בין הצדדים: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מחלוקת עמוקה שקורעת את העם", אמר בבית הנשיא. "העימות הזה מדאיג אותי מאוד, ומדאיג ציבור גדול בישראל ובתפוצות".

"יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית – ובהם מערכת המשפט – הם מקודשים ועלינו לשמור עליהם מכל משמר, גם כשמתקיימים ויכוחים ודיונים עקרוניים על היחסים בין הרשויות", הוסיף הרצוג. "אני מעריך את כל המתווכחים, המעורבים, המוחים והמפגינים, ואת מעורבות הציבור בדיון החשוב הזה. אני מכבד את הביקורת כלפיי, אבל אני כרגע מתמקד בשני תפקידים קריטיים שאני מאמין שמוטלים עליי כנשיא המדינה בעת הזאת: למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם". 

"בית הנשיא הוא אולי המקום היחידי היום שזוכה לאמון כל הצדדים ומסוגל לקיים התדיינות בנושא באופן שמקובל על כולם – הן בדלתיים פתוחות, הן בדלתיים סגורות. בשבוע האחרון אני פועל כל הזמן, בכל דרך, ובמאמצים בלתי פוסקים עם הגורמים הרלוונטיים, במטרה ליצור דיאלוג ושיח רחב היקף, קשוב ומכבד, שאני מקווה שיניב תוצאות". 

הרצוג הודה כי אינו בטוח בהצלחת המהלך: "יש רצון טוב מצד הגורמים השונים אשר האחריות מוטלת עליהם, אבל הדרך עוד ארוכה והפערים משמעותיים. עקרונות מגילת העצמאות וקווי המתאר היהודיים והדמוקרטיים של מדינתנו הם נר לרגליי, ולא אתן לפגוע בהם. יש לנו מדינה וחברה – חזקות ומגוונות, שצלחו אתגרים רבים בעבר".

"אני מתחייב שאמשיך לפעול בכל כוחי, ומקווה שנוכל למצוא את הדרך הנכונה לצאת גם מהמשבר הקשה הזה", סיכם הנשיא.

תגיות:יצחק הרצוגהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה