חדשות בארץ

הרפורמה במערכת המשפט: הנשיא מקדם הידברות בין ראשי 3 זרועות השלטון

הרצוג מנסה לפתח ערוץ הידברות עם בכירים בממשלה, בכנסת וברשות השופטת כדי להגיע להסכמות על אופי הרפורמה המשפטית

  • כ"ב טבת התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג מנסה לקדם הידברות על הרפורמה במערכת המשפט. לשם כך הוא יקיים בשבוע הקרוב סדרת שיחות עם בכירים בממשלה, בכנסת וברשות השופטת במטרה להביא לפשרות סביב הרפורמה במערכת המשפט - כך דווח הבוקר (ראשון) ב"ישראל היום".

הרצוג מעוניין לפתוח ערוץ הידברות בין ראשי 3 זרועות השלטון, על מנת שבמסגרת השיח יושגו הסכמות על אופי הרפורמה, אותה פרסם בשבוע שעבר שר המשפטים יריב לוין.

לאורך השבוע שעבר כבר ערך הרצוג מספר שיחות אינטנסיביות עם גורמים במערכת הפוליטית, ביניהם עם ראש הממשלה נתניהו. בין היתר מנסה הנשיא להפגיש את שר המשפטים עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

על פי הדיווח, משיחות שקיים הרצוג עד כה עולה כי מצידה של הממשלה, ובכלל זה של לוין, קיימת נכונות להכניס תיקונים ושינויים בהצעת הרפורמה. לוין עצמו אף אמר בערב השקת הרפורמה כי הוא פתוח לשמוע רעיונות והצעות מכל הצדדים. גם יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, שמחה רוטמן, הבהיר כי בדיוני הוועדה יינתן פתחון פה לכל הדעות, וכי הוא מוכן להכניס תיקונים בנוסח המקורי של ההצעות שפרסם.

במהלך הפגנת השמאל אמש פנה יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, לנשיא הרצוג: "אני קורא לך מכאן היום, בשם כל הקהל הקדוש הזה, קום עשה מעשה, הכרז על ראש הממשלה כבלתי כשיר למלא את תפקידו, הכרז על נבצרותו לאלתר. ההיסטוריה לא תשכח לך אם לא תעשה את זה".

אחד האתגרים של התקופה הקרובה הוא פסק הדין שייתן בג"ץ השבוע בעתירות נגד מינויו של ח"כ אריה דרעי לשר בממשלה. אם המינוי יוכשר ובג"ץ יימנע משימוש בעילת הסבירות כדי לפסול חוק יסוד - ההערכה היא שדרעי עצמו יצטרף למאמצים להשיג פשרה בין הרשויות.

תגיות:יצחק הרצוגהפגנת השמאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה