חדשות בארץ

מהומה בוועדת החוקה | השר לוין: "נחוש לקדם את הרפורמה, ושום איום לא ירתיע אותי"

בדיון סוער בוועדת החוקה על הרפורמה המשפטית, חברי כנסת מהאופוזיציה הפריעו לנאומיהם של יו"ר הוועדה שמחה רוטמן ושר המשפטים יריב לוין והוצאו מהאולם. רוטמן: "נוודא שמלאכת החקיקה תיעשה אחרי דיון ציבורי ומקצועי מעמיק ויסודי"

לוין ורוטמן בוועדת החוקה, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוין ורוטמן בוועדת החוקה, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בוועדת החוקה החל הבוקר (רביעי) הדיון הראשון ברפורמה שמתכנן שר המשפטים יריב לוין לקדם במערכת המשפט. לוין, שהגיע לדיון הסוער, הבהיר כי הוא נחוש לקדם את הרפורמה: "שום איום לא ירתיע אותי".

דבריו של יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, בפתח הישיבה שוסעו על ידי חברי האופוזיציה בצעקות, והוא הורה להנמיך את המיקרופונים באולם. חברי האופוזיציה התרעמו על כך, ורוטמן הבהיר כי יחזיר את המיקרופונים "ברגע שלא יהיו צעקות". המהומה נמשכה גם בעת נאומו של לוין, ורוטמן הורה על הוצאת המפריעים מהאולם לאחר שלוש קריאות לסדר.

"אנו מתחילים היום בוועדת החוקה דיון ציבורי, שקוף ופתוח שיעסוק במשימה זו שהטיל הבוחר על שכמנו ולא נעצור עד להשלמת המשימה", אמר רוטמן. "התהליך כמובן יתנהל בשיח מתמיד ובשיתוף פעולה מלא עם שר המשפטים יריב לוין, ועם התוכנית שהוצגה על ידו".

רוטמן ציין כי הוועדה תקיים דיוני עומק בנושאי הליבה של מערכת המשפט: "כולם יישמעו, בנחת ולעומק, ויתבקשו לחוות את דעתם לשאלות ולסוגיות שיוצגו להם על ידי ועל ידי חברי הוועדה. כשנחוש שבשלה העת להתקדם לכיוון נוסחים ופתרונות נעשה זאת, אולם רק אחרי שהדיון ימוצה. נקיים פה סדרה ארוכה של דיונים, חמישה ימים בשבוע, כדי שנקיף את הסוגיות ונוודא שמלאכת החקיקה שתתבצע בסופו של דבר תיעשה אחרי דיון ציבורי ומקצועי מעמיק ויסודי".

שר המשפטים הביע צער על "הדברים המתלהמים שנאמרים על ידי מספר מנהיגי ציבור וראשי מערכת המשפט בנושא הרפורמה, בין מצד זה ובין מצד אחר. אין מקום לאמירות מתלהמות, לנשיאת סמלים נאציים ולאלימות כלשהיא, לרבות מילולית. אני משוכנע שיתקיימו בוועדה דיונים מקיפים בהם תישמענה כל הדעות".

"אני קורא לכל חברי הכנסת לקחת חלק בדיונים ולהשמיע את דעתם, אך לא פחות – גם לשמוע", הוסיף לוין. "אני נחוש לקדם את הרפורמה שהצעתי, ושום איום לא ירתיע אותי. אני בטוח שתהיינה גם הערות חשובות שתתקבלנה ותשפרנה את הדברים".

"אני נרגש לראות את התמיכה הציבורית האדירה ברפורמה, כמו גם את הקולות ההולכים ומתעצמים של משפטנים שמגבים את המהלך. הגיע הזמן להשיב את הדמוקרטיה ולתת משמעות להצבעת הבוחר בבחירות הדמוקרטיות, כי אין אנשים נעלים ואין אנשים נחותים. כולנו אזרחים שווים, ולכולנו זכות שווה לקחת חלק בהחלטות הקובעות את חיינו", סיכם שר המשפטים.

תגיות:רפורמהיריב לויןמערכת המשפטועדת החוקהשמחה רוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה