חדשות בארץ

נתניהו: "בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה ולא קוראים למרי אזרחי"

בשיחה עם הנשיא הרצוג, גינה ראש הממשלה נתניהו את דבריו של ח"כ פוגל, שקרא לעצור את לפיד וגנץ. יו"ר עוצמה יהודית, השר בן גביר, כתב לחברי מפלגתו: "מבין את כולם על ההסתה וההמרדה נגדנו, אבל אל תלכו לכיוון של לעצור את לפיד וגנץ"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הערב (שלישי) את התבטאותו של ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, שקרא לעצור את ראש האופוזיציה יאיר לפיד, את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ואת חברי הכנסת לשעבר משה יעלון ויאיר גולן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי נתניהו שוחח עם נשיא המדינה ואמר: "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית - הרייך השלישי, ולא לאזרחים לצאת למרי אזרחי".

יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כתב לחברי מפלגתו כי הוא "מבין את כולם על ההסתה וההמרדה נגדנו. אבל אל תלכו לכיוון של לעצור את לפיד וגנץ, מה פתאום. תגידו שהם מסיתים, אבל אנחנו לא רוצים לעצור, והמשטרה לא תעצור מתנגדים פוליטיים ולא מתכוונים לעשות דבר כזה".

הנשיא הרצוג קרא הערב להרגעת הרוחות: "ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם. זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיניי ומעסיק אותי ללא הפסקה".

"בימים האחרונים אני פועל ומקיים שיחות עם גורמים רבים ועושה הכל במטרה להביא לקיומו של דו שיח מכובד ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן", הוסיף הרצוג. "אני פונה אליכם, נבחרי הציבור ואזרחי ישראל מכל הקשת הציבורית והפוליטית – גלו איפוק ואחריות. עלינו להרגיע את הרוחות ולהוריד את הלהבות. אין לנו ארץ אחרת".

מוקדם יותר, כאמור, תקף ח"כ פוגל את לפיד, גנץ, יעלון וגולן ואמר בריאיון לכאן חדשות כי "הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע, לא הפגנה, לא דגלים, לא שום דבר אחר. הם ממרידים את העם ולא מכירים בתוצאות הבחירות. הם מדברים עכשיו על מלחמה, הם קוראים למלחמה. אם הם היו קוראים להפגין, הייתי נותן להם את כל הזכות להפגין. אבל הם מדברים במושגים שאני אויב. הם מדברים על מלחמה ולא על הפגנה. חשבתי שמלחמה זה נגד אויבים. מבחינתי זאת בגידה במולדת, וזאת עילה למעצר".

"אני לא רוצה להילחם, אני רוצה לעצור את זה. אנחנו שמונה ימים בממשלה. תירגעו, קחו מים קרים, קחו אוויר. אנחנו נשנה את המציאות הבלתי שפויה שאתם, הארבעה, הבאתם למדינת ישראל. הזכות להפגין היא זכות יסוד, אבל צריך לשמור על איפוק ולא לשנות את הכללים של הפגנה ולהפוך אותה למלחמה. מזה אני חרד יותר מהכל", סיכם פוגל.

ראש האופוזיציה לפיד הגיב במתקפה: "ככה מתרסקת דמוקרטיה ביום אחד. בן גביר אומר שיפעילו מכת"זיות נגד המפגינים שלנו, ח"כ פוגל אומר שצריך לעצור את בני גנץ ואותי ולזרוק אותנו לכלא על בגידה כי דיברנו נגד הממשלה, ובבאר שבע מנסים לדרוס סטודנטים שלנו כי הם מפגינים ומשתמשים בזכותם לחופש הביטוי. אנחנו לא ניתן שידרסו אותנו, אנחנו לא ניתן שידרסו את המדינה האהובה שלנו".

גנץ תקף אף הוא את דבריו של פוגל וקרא לראש הממשלה לגנותם: "נתניהו, מדינת ישראל צריכה הסכמות רחבות ולא את המשך השיסוי, ההסתה והפלגנות. הפעולות שלך המוכוונות למול הגנה על זכויות הפרט ומול היסודות הדמוקרטיים הבסיסיים מחלחלות לפעולות בשטח. אני קורא לך לגנות את תקיפת המפגינים ואת ההתבטאויות הקשות ולפעול לאיחוי הקרעים בעם ולא לליבוי שלהם. אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית חשובה לו להמשיך להיאבק עליה בכל הדרכים החוקיות והדמוקרטיות. נעשה זאת בלי אלימות והסתה אך ללא מורא".

תגיות:יצחק הרצוגצביקה פוגלבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה