חדשות בארץ

עופר אוחנה, שנפצע קשה בפיגוע: "המחבל היה מפוקס מאוד. אסור שיהיה למשפחתו בית"

איש 'הצלה ללא גבולות', שנפצע קשה בפיגוע הירי בו נרצח רונן חנניה הי"ד דורש מבג"ץ להרוס את בית המחבל: "זה פיגוע חמור וקשה. ההרתעה חשובה. חייבים להרוס את בית המחבל"

  • ט"ז טבת התשפ"ג
(צילום: טליה פיניש / דוברות מד"א)(צילום: טליה פיניש / דוברות מד"א)
אא

החובש עופר אוחנה, שנפצע קשה בפיגוע ירי בקריית ארבע לאחר שהגיע למקום כדי לסייע לפצועים אחרים, יגיע בצהריים (שני) לבית המשפט העליון בירושלים, וידרוש מבג"ץ שיורה על הריסת בית המחבל שפגע בו.

הדיון יתקיים בעקבות עתירה שהגישה משפחתו של המחבל, בדרישה למנוע את הריסת ביתם. "מדובר במשפחת מחבלים עם דם על הידיים, משפחה חמאסניקית", אמר אוחנה. "זה לא הפיגוע הראשון שיוצא מהמשפחה הזאת. אחיו של המחבל רצח את רינה דידובסקי הי"ד ואת אליהו בן עמי הי"ד. הוא נעצר ושוחרר בעסקת שליט. בתור חובש טיפלתי ברינה ולצערי היא נפטרה לנו בידיים. אליהו נפטר מאוחר יותר בדרך לבית החולים". 

"המחבל היה מפוקס מאד, הוא ידע בדיוק מה הוא עושה", הוסיף אוחנה. "הוא רצח את רונן חנניה הי"ד, הלך וחזר לאחר זמן מה מתוך מטרה לרצוח את כוחות הרפואה והחילוץ. זה פיגוע חמור וקשה. ההרתעה חשובה, חייבים לתת לצה"ל להרוס את בית המחבל. למשפחה הזאת אסור שיהיה בית, חייבים לתת לצה"ל לנצח את הטרור ולתת לו את הכלים לפעול נגד המרצחים".

בדיון היום ישתתפו גם בני משפחתו של רונן חנניה הי"ד שנרצח בפיגוע, כשהם מלווים בעו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו. עורך הדין ציין כי הריסת בתי מחבלים נמצאה יעילה במניעת טרור ובמניעת משפחות נוספות למעגל השכול: "נלווה את נפגעי האיבה ונוודא שיישמע קולם, בתקווה שבג"ץ יעמיד מול עיניו את נפגעי הטרור ומשפחותיהם ואת ההרתעה תחילה. הנפגעים יגיעו על מנת להזכיר את מחיר השכול, בתקווה ששיקול זה יכריע את הכף".

הפיגוע הרצחני התרחש לפני חודשיים, כאשר המחבל מוחמד ג'עברי פתח באש לעבר רונן חנניה הי"ד ובנו, שהגיעו למכולת פלסטינית. רונן נהרג מהירי ובנו נפצע באורח קל. אל המקום הגיעו כוחות ביטחון וחובש 'הצלה ללא גבולות' עופר אוחנה, ואז חזר המחבל למום וירה גם לעברם. עופר נפצע באורח קשה ואיש הביטחון נפצע באורח קל.

תגיות:הריסת בתי מחבליםבג"ץעופר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה