בין אדם לחברו

האחדות שלנו חשובה בפני עצמה - ועוד יותר כשאנחנו עומדים מול אחרים

מתי יש משמעות לאיך שאנו נראים מבחוץ? האכפתיות שלנו נובעת מההפך הגמור: אכפת לנו, משום שאנחנו העם הנבחר! אנחנו ה"נבחרת" של העולם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"האספו ואגידה לכם את אשר יקרא אתכם באחרית הימים". כך פותח יעקב אבינו את דברי הפרידה שלו מבניו לפני שהם צוללים עמוק לתוך הגלות. המילה הראשונה שלו היא: "האספו" – הֵיו ביחד. היו מאוחדים! האחדות היא הערך החשוב ביותר בעם ישראל.

אף על פי שהאחדות בינינו היא ערך בפני עצמו, אך כאשר אנחנו מדברים על הנׅרְאוּת שלנו בעיני העמים היא מקבלת ערך מוסף.

"נׅרְאוּת בעיני העמים"?! מדוע שיהיה אכפת לנו מה שאר העמים חושבים עלינו?

חד משמעית לא צריך להיות אכפת לנו מה שאר העמים חושבים עלינו, כשזה בא מהמקום הנחיתי והמתרפס של "למצוא חן" (כפי שאמצעי התקשורת מנסים לשדר כל הזמן). האכפתיות שלנו נובעת מההפך הגמור: אכפת לנו, משום שאנחנו העם הנבחר! אנחנו ה"נבחרת" של העולם, וככאלו – הדרישות בהתאם.

יש לנו תפקיד ייצוגי כאן בעולם. אנחנו "חלון הראווה" של מלך מלכי המלכים הקב"ה. המשימה שלנו היא להפיץ את הידיעה שיש מלך לעולם, והוא בורא ומנהיג לכל הברואים, עשה עושה ויעשה לכל המעשים, ועלינו לעשות זאת בגאווה ועוז! עם ישראל נבחר למשימה זו, ולא לחינם אנו מברכים בכל בוקר "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם אשר בחר בנו מכל העמים". גם הגויים יודעים זאת.

הניסיונות שלנו להתחרות עם שאר האומות בתחומי העניין שלהם, רק משפיל ומנמיך אותנו.

מספרים בהלצה, שפעם התקיימה פגישה בין מנהלי המשקאות השונים (RC, קריסטל, פפסי וקוקה קולה). כל אחד הניח על השולחן את משקה הקולה המיוצר על ידי המפעל שלו. רק המנהל של קוקה קולה הניח כוס מים על השולחן. לתמיהת הסובבים הסביר: "האם אתם חושבים שאני בתחרות עם החבר'ה האלה?!"...

עם ישראל, אנחנו ליגה אחרת! תחומי העניין שלנו אחרים.

עכשיו נבין כמה ערך מוסף מקבלת האחדות שלנו, כשאנחנו מדברים על הנׅרְאוּת שלנו בעיני העמים: תארו לכם לעצמכם איך זה נראה, כשהעם שאמור לייצג את הקב"ה בעולם, הוא מפולג ומסוכסך ועסוק כל הזמן במריבות קטנוניות.

לעומת זאת, עד כמה זה נפלא, מכבד ומעורר השתאות, כאשר העם המייצג את הקב"ה, חי באחדות ובאהבה זה לזה! כל מי שיתבונן בנו יאמר מיד: "אשרי העם שככה לו! אשרי העם שה' אלוקיו!".

תגיות:אחדותבין אדם לחברו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה