חדשות בארץ

סמוטריץ’ חתם על צו לעיקול כספי הרש"פ והעברתם למשפחות נפגעי טרור

שר האוצר חתם על צו לעיקול כ-139 מיליון שקל מכספי הרשות הפלסטינית לטובת מתן פיצוי למשפחות נפגעי הטרור: "הבטחנו לתקן, והיום הזה אנחנו מתקנים עוול"

סמוטריץ’, הערב (קרדיט: שלומי אמסלם, לע"מ)סמוטריץ’, הערב (קרדיט: שלומי אמסלם, לע"מ)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם הערב (ראשון) על צו לעיקול של כ-139 מיליון שקל מתוך כספי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית לטובת מתן פיצוי למשפחות נפגעי הטרור, וזאת לצורך יישום פסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים בתיק "ליטבק".

פסק הדין, שניתן לפני כשמונה חודשים, קובע כי הרשות הפלסטינית אחראית לאירועי טרור שונים וחייבת לשלם על כך פיצויים למשפחות נפגעי הטרור. המהלך לקיזוז כספי המיסים של הרשות הפלסטינית והעברתם למשפחות אושר בקבינט המדיני-ביטחוני בישיבתו ביום חמישי האחרון, כחלק מצעדי התגובה על פניית הרשות לבית הדין הבינלאומי בהאג.

"הבטחנו לתקן, והיום הזה אנחנו מתקנים עוול", אמר סמוטריץ' במסיבת עיתונאים. "זה יום חשוב למוסר, למלחמה בטרור ולצדק. אין צדק גדול יותר מקיזוז כספי הרשות שפעלה לתמיכה בטרור והעברתם למשפחות נפגעי הטרור. ממשלת ישראל משנה את מדיניותה, והיום הזה אנחנו מתחילים לתקן".

סמוטריץ' ציין כי "אין פה נחמה עבור משפחות הנרצחים, אבל יש פה צדק. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות להוביל את תהליך התיקון הזה כאחת מההחלטות הראשונות שלי כשר האוצר".

רון אלון, בנה של נועה אלון הי"ד, אמר: "היום הזה הוא יום היסטורי. אם יש דבר שאני חולק על השר, זה שיש פה נחמה פורתא. פעם אחת זה כשמשפחות נפגעי הטרור יקבלו את הפיצוי, שלא יחזיר לנו את אהובינו אבל ייתן לנו תחושה שעושים איתנו צדק ולו במעט. הצד השני זו אותה הרתעה שמתקיימת ממש ברגעים הללו, כאשר הרשות נפגעת בכיסה יש לזה משמעות מיידית. יש לי שמחה ביום זה, וביום אני נושא את הדגל עבור המשפחה שלי ועבור משפחות נפגעי הטרור".

הרצל חג'אג׳, אביה של סגן שיר חג'אג' הי"ד, אמר: "שמנו לנו למטרה למנוע את הפיגוע הבא ולקיחת הכספים האלו - ככה מייצרים הרתעה, ככה נמנע את המשפחה הבאה שתיכנס לשכול. אנחנו מבקשים מכל השרים לפעול למען הרתעת המחבל הבא".

מירב חג'אג', אימה של שיר, הוסיפה: "אני היום נמצאת פה בשם הבת שלי, בשם אלפי אימהות ואבות, אחים ואחיות שנרצחו תחת החסות של הרשות לטרור. שום סכום שבעולם לא יחזיר את הילדים שלנו, אבל היום יש פה הרגשה שנעשה צדק. אני מתפללת שבפיגוע הבא הרשות וכל מי ששולחים את המחבלים יחשבו פעמיים, ואני מאמינה שזו התחלה של דרך חדשה".

עו"ד אבי סגל מארגון "שורת הדין" הודה לסמוטריץ' ולממשלת ישראל על ההחלטה: "יש מחקרים אמפיריים שמוכיחים שמה שמונע טרור זה אם שמים את היד בכיס של מממני הטרור, אם מונעים העברת כספים לארגוני הטרור. כאשר שמים את היד על ברז הכסף של הטרור, מוכח שזה מפסיק את הטרור".

כזכור, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט בישיבתו ביום חמישי האחרון על שורה של צעדי תגובה נגד הרשות הפלסטינית בעקבות פנייתה לבית הדין הבינלאומי בהאג. הצעדים כוללים: העברה של כ-139 מיליון שקל מתוך כספי הרשות הפלסטינית לנפגעי הטרור; החלה מיידית של קיזוז תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם לשנת 2022; הקפאה של תוכניות בנייה של הפלסטינים בשטחי C; שלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק המשפטי-מדיני נגד ישראל; ונקיטת פעולות מול ארגונים ביהודה ושומרון שמקדמים פעילות טרור או כל פעילות עוינת.

תגיות:הרשות הפלסטיניתטרורבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה