חדשות בארץ

בעקבות החגיגות לשחרור המחבל מהכלא: בן גביר הורה למפכ"ל לערוך תחקיר

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הורה למשטרה לבצע תחקיר בעקבות החגיגות שנערכו בכפר עארה לציון שחרורו מהכלא של המחבל כרים יונס: "במדינת ישראל אין מקום לחגיגות תמיכה בטרור"

  • ט"ו טבת התשפ"ג
בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הורה היום (ראשון) למפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי לקיים תחקיר בעקבות החגיגות שנערכו בכפר עארה לציון שחרורו מהכלא של המחבל כרים יונס, וזאת לאחר שהשר הורה למשטרה לפעול למניעת החגיגות. המפכ"ל יקיים תחקיר פנימי במשטרה ויציג אותו לבן גביר.

המחבל, שרצח בשנת 1980 את החייל רב"ט אברהם ברומברג הי"ד, השתחרר בשבוע שעבר אחרי 40 שנות מאסר בכלא הישראלי, תחת שורת הנחיות של השר לביטחון לאומי לשב"ס שנועדו למנוע חגיגות הסתה ותמיכה במחבל ובטרור.

בן גביר הורה למשטרה שלא לאפשר הקמת אוהלים לכבודם של רוצחים ואירועי חגיגות תמיכה ואהדה לטרור. הוראה זו בוצעה בצורה חלקית בלבד, אך בני משפחתו וחבריו של המחבל הקימו אוהל עבור החגיגות ובכירים ברשות הפלסטינית אף הגיעו לבקרו.

בעקבות האירועים קיים בן גביר שיחה עם המפכ"ל, שעסקה בהקמת האוהל ובחגיגות שנערכו בכפר. מלשכת השר נמסר כי בשיחתו עם שבתאי הוא הורה על ביצוע תחקיר פנימי במשטרה שיוצג לו: "מטרת התחקיר לוודא כי אירועים כאלו לא יחזרו על עצמם בעתיד".

מטעמו של בן גביר נמסר: "החגיגות הללו הן חגיגות של הסתה ותמיכה מפורשת בטרור, ולא יעלה הדעת שאירועים כאלו יתרחשו אצלנו בבית. במדינת ישראל אין מקום לחגיגות תמיכה בטרור ואעשה כל שבסמכותי כדי למנוע את החגיגות הללו, עד להעברת חוק עונש מוות למחבלים".

אמש דווח כי שר הביטחון יואב גלנט הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, לשלול את אישור הכניסה לישראל משלושת בכירי הרשות הפלסטינית - מחמוד אל-עאלול, עזאם אל-אחמד ורווחי פתוח - שביקרו בביתו של המחבל. מלשכתו של השר נמסר, כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם כלל גורמי הביטחון הרלוונטיים.

תגיות:משטרת ישראלטרוראיתמר בן גבירקובי שבתאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה