ונשמרתם

אוכלים חופן שקדים מדי יום? זו הסכנה שאתם חייבים להכיר

השקדים מכילים כמות גבוהה מאוד של ויטמין E. אז נכון שמדובר בויטמין שעושה פלאות לעור הפנים שלנו - נלחם ברדיקלים חופשיים ומסייע להגן על העור מפני נזקי שמש ואחרים, שומר על הלחות ומרגיע.  אלא שלצד היתרונות, יש גם חסרונות שצריך להכיר

אא

אם אתם פריקים של אכילת שקדים, ונוהגים לאכול חופן מהם (טבעי, אלא מה?) מדי יום - אתם חייבים להכיר את הסכנות שטמונות באכילתם, שכן למרות החומרים החיוניים שהם אוצרים בחובם, בשקדים יש גם חומרים שיכולים בהחלט גם להזיק, אם צורכים אותם בצורה מופרזת. 

על רעלת שנגרמת כתוצאה מוויטמינים, כבר שמעתם?

אם לא, תמיד יש פעם ראשונה: 

השקדים מכילים כמות גבוהה מאוד של ויטמין E. אז נכון שמדובר בויטמין שעושה פלאות לעור הפנים שלנו - נלחם ברדיקלים חופשיים ומסייע להגן על העור מפני נזקי שמש ואחרים, שומר על הלחות ומרגיע. 

אלא שלצד היתרונות, יש גם חסרונות שצריך להכיר - למרות שמבין כל הויטמינים, ויטמין E הוא הכי פחות 'מסוכן'. 

עם הויטמינים המסיסים במים - שעליהם נמנים ויטמיני B, C - לגוף אין בעיה. הוא יודע להיפטר מהם באמצעות הפרשות השן והזיעה, אבל באשר ליתר הויטמינים - A, D, E, K, שהם מסיסים בשומן - כדאי לדעת את העובדות הבאות:

1. הגוף לא יכול להיפטר מהם באמצעות הזיעה או השתן, מכיוון שהם הידרופוביים (מפחדים ממים).

2. אם נוטלים מהם כמות גדולה מדי, הויטמינים האלה יכולים לגרום להרעלות, הקאות, כאבים שונים ואף דימומים. 

3. בויטמינים מסיסי מים ההרעלה אף היא יכולה להתרחש, אך אז תהיה נדירה. 

4. אם תפריזו בצריכת ויטמין A - תוכלו ללקות בכאבי ראש, סחרחורות, טשטוש ראייה והקאות. אם תפריזו בצריכת ויטמין D - תוכלו ללקות בתופעות של בעיות בעיכול, לרבות עצירות, הקאות וירידה דרסטית במשקל. אם תפריזו בצריכת ויטמין E - תוכלו ללקות בדימומים בלתי מוסברים, אם תפריזו בצריכת ויטמין K - תוכלו ללקות להרס של תאי דם אדומים וצהבת. 

איך פוגעת בנו צריכת 30 שקדים מדי יום?

הסיבים התזונתיים שיש בשקדים יכולים לגרום לעצירות ונפיחות, כשצורכים אותם יתר על המידה. בד בבד לבעיות נוספות שיכולות להתפתח כתוצאה מכך, כמו טחורים למשל, היות ומערכת העיכול תתאמץ ביותר להיפטר מהסיבים הללו. 

עודף צריכת שקדים עשוי גם לפגוע בתפקודי קרישת הדם, ולכן מנהל הבריאות האמריקני ה-FDA  מגביל את צריכת השקדים לכמות של 1.5OZ שקדים ליום, שהם 42 גרם ליום (בערך 10 שקדים ליום).

 

תגיות:שקדיםונשמרתםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה