חדשות בעולם

נפצע קשה במלחמה באוקראינה: "נס גדול שנשארתי בחיים. רוצה להניח תפילין כל יום"

טיצינה גנדי, אזרח ישראלי המתגורר בנתניה, התגייס לצבא אוקראינה. הוא עלה על מטען, שני חבריו נהרגו במקום, והוא עצמו נפצע קשה בפניו וברגליו

  • י"ב טבת התשפ"ג
(צילום: דוברות זק"א)(צילום: דוברות זק"א)
אא

טיצינה גנדי (46), אזרח ישראלי יליד אוקראינה, התגייס לפני 9 חודשים לצבא אוקראינה. "ברגע ששמעתי על התחלת המלחמה לא יכולתי לשאת את המחשבה שטנקים נכנסים לאודסה, לעיר שלי, לקהילה היהודית, למקום שבו גדלתי. לא יכולתי להסתכל מהצד והצטרפתי ללחימה", סיפר ל-ynet.

לפני כשבועיים, במהלך מבצע ביער, עלה עם 4 חבריו על מטען. שניים מהם נהרגו במקום, וגנדי וחבר נוסף נפצעו. "היינו במבצע ביער ארבעה חיילים, שניים מקדימה ואני וחברי מאחורה במרחק לא רב. השניים הראשונים עלו על מטען ונהרגו במקום, אני וחבר שלי עלינו על מטען נוסף ונפצענו", שחזר גנדי את הפציעה.

גנדי וחברו זחלו על הידיים ביער הקפוא במשך זמן רב, כדי לקבל עזרה: "בעקבות הפציעה הקשה ברגליים, זחלנו על הידיים ביער זמן רב כדי להגיע לחיילים שיטפלו בנו. הנס הגדול שלי שנשארתי בחיים. אני צריך לעבור עוד ניתוחים ושיקום, אבל הכי חשוב שנשארתי בחיים".

גנדי אושפז בבית החולים בחרקוב, ונעשו מאמצים רבים לשחררו לבית חולים בקייב. אתמול, בסיוע ארגון זק"א ומשרד החוץ, הועבר גנדי לבית החולים בקייב במבצע לוגיסטי מורכב.

נחמן דיקשטיין, סגן מפקד זק"א באוקראינה, סיפר כי "עם קבלת הקריאה על פציעתו של החייל, אזרח ישראלי, יצרנו איתו קשר והבנו שהוא נפגע בגפיו התחתונות ומרסיסים בפניו. מפאת פציעתו הקשה היה קושי לשחררו לבית חולים אחר. כאן נכנסו לתמונה אולג וישניאקוב, המשמש קונסול של כבוד של ישראל באוקראינה ויועציו אלברט פלדמן וואלרי טרסוב. אולג שלח פניות לראשי משרד הביטחון ומשרד הבריאות באוקראינה, וביקש מהם את התערבותם לשחררו.

נחמן דיקשטיין, סגן מפקד זק”א באוקראינה: “עם קבלת הקריאה על פציעתו של החייל אזרח ישראלי, יצרנו איתו קשר והבנו שהוא נפגע בגפיו התחתונות ומרסיסים בפניו. מפאת פציעתו הקשה היה קושי לשחררו לביה”ח אחר. כאן נכנסו לתמונה אולג וישניאקוב, המשמש כקונסול הכבוד של ישראל באוקראינה ויועציו אלברט פלדמן ואלרי טרסוב.

“אולג שלח פניות לראשי משרד הבטחון ומשרד הבריאות באוקראינה, וביקש מהם את התערבותם לשחררו. ביום שלישי בלילה קיבלנו מהם תשובה חיובית שניתן לשחררו, ואתמול – במבצע לוגיסטי, עם רופא ופראמדיק – הוא הועבר באמבולנס לביה”ח בקייב להמשך טיפול מורכב שעליו לעבור", הוסיף דיקשטיין.

“רגע מרגש היה כשהגענו לביה”ח בקייב. החייל ביקש ממני שהוא רוצה להניח תפילין, והוא מבקש שאדאג שמישהו יבוא כל יום להניח לו תפילין. בשיחה עם הרב משה פימה, הוא הבטיח לחייל שיעשה הכל כדי שיוכל להניח תפילין מדי יום – ואכן תוך זמן קצר, תורם מניו יורק תרם זוג תפילין חדשות עבורו”, סיים מפקד זק"א באוקראינה את דבריו.

כיצד משפיעה הנחת תפילין על רוחניות האדם? הרב זמיר כהן בסרטון מושקע במיוחד על העוצמות והאנרגיות הרוחניות הטמונות בתפילין, על פי התורה, המדע והרפואה הסינית. צפו:

כיצד מניחים תפילין? הרב זמיר כהן מדגים:

 

תגיות:מלחמהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה