חדשות בעולם

זעם אדיר ברוסיה בעקבות מותם של 89 חיילים בהפצצה אוקראינית: "להעניש את האשמים"

בניגוד להרגלה, אישרה רוסיה כי 89 חיילים נהרגו במתקפה אוקראינית בדונייצק. לפי הערכות, מספר ההרוגים גבוה בהרבה ומגיע למאות. במדינה סוערות הרוחות והאמון בצבא נחלש

  • י"א טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד ההגנה הרוסי עדכן הלילה (רביעי) כי 89 חיילים רוסים נהרגו במתקפה אוקראינית במקיבה שבדונייצק. לפי הערכות, מספר ההרוגים גבוה בהרבה וייתכן שמאות חיילים נהרגו בהפצצה, במהלכה ירתה אוקראינה על הבסיס 6 טילי HIMARS - טילים שאותם היא מקבלת מארה"ב. שניים מהטילים יורטו, וארבעה פגעו בבסיס וגרמוף ככל הנראות, להרג מאות חיילים.

המתקפה בבסיס הזמני במקיבקה, בבניין שבו הייתה בעבר מכללה, מסתמנת כאחת הקטלניות מתחילת המלחמה, וכמכה נוספת לצבא הרוסי ולאמון במפקדיו.

משרד ההגנה הרוסי עדכן כי האוקראינים איתרו את הבסיס הזמני מכיוון שהחיילים בו השתמשו בטלפונים ניידים בניגוד להנחיות - מה שאפשר לזהות את מיקומם. "הסיבה העיקרית למה שקרה הייתה הדלקה ושימוש מסיבי בטלפונים ניידים על ידי הצוות, בניגוד לאיסור הקיים, דבר שאפשר לאויב לעקוב אחריהם ולזהות את מיקום החיילים לפני ירי הטילים", נמסר. המשרד גם הודיע שחקירת התקיפה נמשכת וכי הוא פתח בתקיפת נגד אווירית והשמיד ארבעה משגרים ויותר מ-800 רקטות.

בלוגרים צבאיים ולאומנים ברוסיה דיווחו כי מדובר במחדל בדרג הפיקודי, כיוון שהמפקדים ריכזו מספר רב של חיילים בבניין אחד, כשתחמושת נמצאת לצדם. כשהבניין הופצץ במתקפה אוקראינית הוא נחרב כליל.

ברוסיה דורשים להעניש את האחראיים. פאבל גובארב, לשעבר בכיר בשלטון הפרו-רוסי שהקימו הבדלנים במחוז דונייצק באוקראינה, אמר כי ההחלטה לרכז כמות גדולה של חיילים בבניין אחד היא "רשלנות פושעת". הוא אמר כי טעויות שכאלה נעשות רק בתחילת המלחמה. "אם אף אחד לא ייענש על כך, זה רק ילך ויחמיר", הוא הזהיר.

מחוקק נוסף דורש להטיל את האחריות על הגורמים שאפשרו לרכז את אנשי הצבא בבניין שאינו מוגן, וכן על כל הבכירים שלא סיפקו את רמת הביטחון הראויה. הוא האשים את הבכירים באמרו: "אין ספק שהמודיעין וההגנה האווירית לא עבדו כמו שצריך".

תגיות:רוסיהאוקראינהחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה