חדשות בארץ

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה הראשונה: "ניאבק ביוקר המחיה. נרחיב את מעגל השלום"

ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הראשונה: "נביא הסכמי שלום נוספים, נחזיר את הביטחון האישי ואת המשילות"

  • י' טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ממשלת ישראל ה-37 התכנסה הבוקר (שלישי) לישיבת עבודה ראשונה מאז הושבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את הישיבה באומרו: "הממשלה הקודמת לא הייתה מאוחדת בשום מטרה לאומית, הייתה להם רק מטרה אחת - למנוע את הרגע הזה, והמדינה עמדה במקום. כתוצאה מכך נוצרו בעיות רבות וחוסר מעש מוחלט של הממשלה הקודמת בתחומים רבים: בביטחון, במשילות, בכלכלה ובקידום השלום. 

"הממשלה שלנו היא אחרת - והיא תפעל אחרת", אמר נתניהו. "אנחנו מאוחדים למען מטרות לאומיות ברורות ונפעל יחד לממשן כפי שלא נעשה שנים רבות במדינת ישראל. אנחנו מאוחדים קודם כל בנושא הביטחוני. אנחנו נפעל בצורה עוצמתית וגלויה במישור הבינלאומי נגד החזרה להסכם הגרעין - לא רק בשיחות עם מנהיגים מאחורי דלתיים סגורות, אלא גם באופן עוצמתי וגלוי מול דעת הקהל העולמית, שעכשיו ערה לפניה האמיתיות של איראן: המשטר האיראני שהורג אזרחים חפים מפשע באיראן ומחוצה לו".

נתניהו הזהיר כי "בניגוד לדעה הרווחת שהסכם הגרעין המסוכן הזה ירד מהפרק - אחרי האירועים האחרונים באיראן, אני חושב שהאפשרות הזאת עדיין לא ירדה סופית מהפרק. ולכן, נעשה הכל כדי למנוע את החזרה להסכם הרע הזה שמוביל לאיראן גרעינית בחסות בינלאומית. כמו כן, אנחנו נפעל ביתר שאת למנוע התבססות איראנית-צבאית בסוריה ובמקומות אחרים ואנחנו לא מחכים".

"אנחנו מאוחדים גם בהחזרת הביטחון האישי וקיבלנו מנדט ברור מהציבור להשיב אותו. אנחנו נפעל בתקיפות נגד פורעי חוק באשר הם, כדי להחזיר את הביטחון האישי לכל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד. אנחנו מאוחדים בחיזוק המשילות וגם על כך קיבלנו מנדט ברור מהעם. לשם כך אנחנו נביא רפורמות שיגדילו את המשילות ויבטיחו את האיזון הנכון בין הרשויות", הוסיף.

לגבי המאבק ביוקר המחיה אמר ראש הממשלה: "אנחנו נפעל להקל על אזרחי ישראל שספגו עליות מחירים קשות בשנה האחרונה כתוצאה משילוב של האינפלציה העולמית וחוסר מעש מוחלט של הממשלה היוצאת שלא נקטה בצעדים המינימליים שהיו יכולים להקל, ואפילו למנוע, את המצב שהתרחש. אמש קיימתי דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר, שר הכלכלה ופרופ' אבי שמחון על צעדי החירום המיידים שננקוט בעניין זה בימים הקרובים".

בנוגע להסכמי אברהם הבטיח ראש הממשלה כי הסכמים נוספים בפתח: "אנחנו מאוחדים בהרחבת מעגל השלום, דבר שאני בטוח מאחד את כל אזרחי ישראל. אחרי שהבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים בארבע חודשים, לצערי הממשלה היוצאת לא הצליחה להרחיב מעגל זה בשנים האחרונות. אנחנו נחושים גם להעמיק את הסכמי השלום הקיימים עם שש מדינות ערב וגם להוסיף להם פריצות דרך היסטוריות עם מדינות ערב נוספות באיזור. יש לנו הרבה מה לעשות ואין לנו זמן לבזבז".

תגיות:ממשלהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה