חדשות בארץ

החל מהבוקר: אלו ההתייקרויות שנכנסות לתוקף

מחיריהם של החשמל, המים, הדלק והארנונה התייקרו החל מהבוקר. במקביל יבוטל המס על כלים חד פעמיים ושתיה ממותקת

  • ח' טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבוקר (ראשון) נכנסו לתוקפן התייקרויות שונות של מוצרים ושירותים. בין השאר עלו מחיריהם של החשמל, המים, הדלק, מיסי הארנונה והרכבים החשמליים. בנוסף עלו מחיריהם של מוצרי מזון והיגיינה, שחברות הודיעו כבר מראש שיתייקרו בחודש ינואר.

עוד תוספת לעלייה באינפלציה צפויה כתוצאה מהזינוק בשער האירו בשבועיים האחרונים שיגרום אף הוא לייקור משמעותי של חלק מהמוצרים המיובאים לישראל מאירופה.

ההתייקרויות ישפיעו משמעותית על סל הצריכה המשפחתי ויתרמו כחצי אחוז לעלייה באינפלציה.

אמנם במהלך ערב הבחירות הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל להורדת מחירי הדלק, ימנע את העלייה במחירי החשמל והמים, ויקפיא את מיסי הארנונה – אך כל אלו לא התרחשו. במשרדי ראש הממשלה והאוצר ינסו לפעול להפחתת חלק מהתייקרויות.

מנגד, כבר בימים הקרובים צפויה ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני לבטל את העלאת המיסים על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים.

רשימת ההתייקרויות העיקריות:

החשמל מתייקר בשיעור של 8.2%, לאחר שמחירו עלה רק לפני ארבעה חודשים בשיעור גבוה של 8.6%. העלייה במחיר החשמל נובעת מהתייקרות הפחם בעולם ביותר מ-200% בשנתיים האחרונות. בשל ההתייקרות, הוצאות משפחה ממוצעת על החשמל יגדלו ב-80 שקלים לחודשיים.

המים מתייקרים בשיעור של 3.5%, בעיקר בשל התייקרות החשמל. מדובר בהתייקרות של כ-16 שקלים למשפחה ממוצעת בחשבון הדו חודשי.

הדלק: ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי מתייקר ב-9 אגורות, למרות שהנפט בעולם הוזל בשבועות האחרונים. זאת, לאחר שההנחה במס על הדלק הסתיימה, ומחירו יהיה מ-1 בינואר 6.94 שקל, עלייה בתשע אגורות לעומת חודש דצמבר.

מיסי הארנונה מתייקרים בכ-1.4%, אולם יהיו יישובים שבהם המיסים עולים גם עד 3%. ההתייקרות למשרדים תהיה גבוהה יותר מאשר לדירות.

המס על הרכבים החשמליים עולה ב-10%. בעקבות כך תעלה מכונית חשמלית אלפי שקלים יותר, זאת בניגוד למגמה בעולם לעודד שימוש בכלי רכב חשמליים תוך הורדת מיסים עליהם.

בנוסף, היום צפוי לעלות שכר חברי הכנסת ובכירים נוספים, בשיעור עצום של עד 15%. 

תגיות:חשמלחד פעמיארנונההתייקרויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה