חדשות בארץ

אלי כהן ראשון, ישראל כץ שני: רוטציה גם במשרד החוץ

ישראל כץ הסכים למתווה לפיו אלי כץ יכהן ראשון כשר החוץ למשך שנה, והוא יכהן אחריו שנתיים. בינתיים יהיה כץ שר האנרגיה

  • ה' טבת התשפ"ג
(צילומים: יונתן סינדל, יוסי אלוני / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל, יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

רגע לפני השבעת הממשלה הסכים חבר הכנסת ישראל כץ למתווה שהציע ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, לפיו חבר הכנסת אלי כהן יכהן ראשון כשר החוץ למשך שנה, והוא יכהן אחריו למשך שנתיים. בינתיים יהיה כץ שר האנרגיה.

עוד החליט נתניהו כי רון דרמר, שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, יכהן כשר לעניינים אסטרטגיים. גילה גמליאל, דני דנון ודוד אמסלם נותרו מחוץ לממשלתו השישית של נתניהו.

ח"כ אלי כהן מסר בתגובה: "אין כבוד גדול יותר עבורי לשרת את מדינת ישראל כשר החוץ שלה בזירה המדינית והבינלאומית. האתגרים עצומים, העולם סוער, אבל אני מודה לראש הממשלה הנכנס נתניהו על האמון הרב ואסתער על המשימות בגאווה ענקית לייצג את המדינה שבה נולדתי ואותה אני אוהב בכל רמ"ח אבריי". כץ לא מסר תגובה על המינוי.

נזכיר כי כץ סירב אתמול להצעתו של נתניהו להיות שני ברוטציה. רק כעת, כשהציע לו נתניהו את המינוי לשר האנרגיה, הסכים. כץ הגיע למליאה באיחור, רק לאחר שנתניהו סיים את נאומו והציג את ממשלתו. ייתכן שבכך הביע כץ את חוסר שביעות הרצון שלו מהמתווה הזה.

מי שיכהן ראשון כשר החוץ, אלי כהן, כיהן בעבר כשר הכלכלה וכשר המודיעין. כהן, רואה חשבון במקצועו, יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני מתוקף תפקידו כשר החוץ.

תגיות:אלי כהןשר החוץישראל כץממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה