חדשות בארץ

חלוקת התיקים בליכוד: לוין שר המשפטים, קיש במשרד החינוך, קרעי בתקשורת

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע ליואב גלנט על מינויו לשר הביטחון. בין המינויים הנוספים: מירי רגב תחזור למשרד התחבורה, עידית סילמן תכהן כשרה להגנת הסביבה, ועמיחי שיקלי ימונה לשר התפוצות והשיוויון החברתי

לוין ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוין ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 23:40)

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, הודיע היום (רביעי) על מינויו של ח"כ יואב קיש לשר החינוך. מדובר במינוי מפתיע, שכן על פי ההערכות התפקיד יועד לח"כ אלי כהן או לח"כ מירי רגב. בנוסף, ישמש קיש בתפקיד השר המקשר בין הממשלה לכנסת.

יריב לוין - שהודיע אתמול על התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת - מונה כצפוי לשר המשפטים. חיים כץ מונה לשר התיירות, אבי דיכטר יהיה שר החקלאות ושלמה קרעי יכהן כשר התקשורת. בפגישה עם ח"כ יולי אדלשטיין אמר לו נתניהו, כי בכוונתו להביא לאישור סיעת הליכוד את מינויו ליו"ר ועדת חוץ וביטחון.

מינויים נוספים עליהם הודיע נתניהו: מירי רגב תחזור למשרד התחבורה בו כיהנה בעבר כשרה. אופיר אקוניס ישמש כשר החדשנות, מדע וטכנולוגיה, וגם עבורו מדובר בכהונה שנייה במשרד. מיקי זוהר יכהן כשר התרבות והספורט, ועידית סילמן תהיה השרת להגנת הסביבה. עמיחי שיקלי ימונה לשר התפוצות והשיוויון החברתי.

ישראל כ"ץ קיבל מנתניהו הצעה לכהן כשני ברוטציה במשרד החוץ עם ח"כ אלי כהן, כשבחלקה הראשון של הקדנציה ימונה לשר הכלכלה או האנרגיה. על פי הדיווחים, הוא יצא מהפגישה בזעם. מדוברות הליכוד נמסר כי "טרם הוחלט על תיק החוץ".

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם ח"כ יואב גלנט והודיע לו על מינויו לשר הביטחון. גלנט הודה בטוויטר לנתניהו "על האמון ועל הזכות לכהן כשר הביטחון הבא של מדינת ישראל. שנים רבות הכנתי את עצמי לתפקיד החשוב הזה - הגנה על ביטחון מדינת ישראל וחיי אזרחיה. אפעל יחד עם צה"ל וכל גופי הביטחון כדי להבטיח את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל".

סיעת הליכוד אישרה בצהריים פה אחד את הצעתו של נתניהו למנות את ח"כ אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת ואת ח"כ אופיר כץ ליו"ר הקואליציה. בפתח הישיבה נשא נתניהו דברים קצרים: "בשעה טובה, גמר חתימה טובה. אני מבקש להודות לכם על המאמץ המשותף שהביא אותנו ליום הזה. השגנו את היעד. ציבור ענק במדינת ישראל, למעלה משני מיליון ישראלים, הצביעו עבור המחנה הלאומי בראשותנו. נקים ממשלה יציבה לקדנציה מלאה שתדאג לכל אזרחי ישראל".

לקראת השבעת הממשלה מחר, הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש התכנסה לאשר את סדרי הדיון. חברי הוועדה אישרו פה אחד את הצעתו של קיש, לפיה ישיבת מליאת הכנסת לבחירת יו"ר כנסת וכינון הממשלה ה-37 תחל בשעה 11:00. הדיון ייפתח בהצגת קווי היסוד של מדיניות הממשלה, הרכב הממשלה וחלוקת התפקידים בין השרים על ידי ראש הממשלה המיועד.

בהסכמת הקואליציה והאופוזיציה, הדיון יהיה משולב בשני הנושאים – בחירת יו"ר הכנסת וכינון הממשלה. בהתאם לתקנון הכנסת, הדיון על כינון הממשלה הוא דיון סיעתי משולב; משכך, נקבעה מסגרת זמן של 9 דקות לכל סיעות הבית. לסיעות האופוזיציה תינתן מסגרת זמן נוספת של 15 דקות לכל סיעה. ליו"ר האופוזיציה תינתן זכות דיבור של עד 15 דקות.

בתום הדיון, יתקיימו ההצבעות על בחירת יו"ר הכנסת. לאחר מכן תתקיים הצבעה להבעת אמון בממשלה, בסיומה יתקיימו הצהרות האמונים של ראש הממשלה והשרים.

תגיות:הליכודיריב לויןיואב קיששלמה קרעיבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה