סיון רהב מאיר

השעון המעורר ועוגיית השוקולד: מיהו המנהיג האמיתי?

מי היו השרים החשובים ביותר של פרעה מלך מצרים? ומדוע יוסף הצדיק זכה לעלות לגדולה ולהיות מנהיג אמיתי? מסר חשוב מפרשת ויגש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"כשהשעון המעורר מצלצל, ואתה מכבה אותו כדי להמשיך לישון, אז השעון מנהיג אותך ולא אתה מנהיג אותו", כך אמר אתמול קני רוזנברג, בעל השליטה בחברת "אל על", באירוע של החברה.

"כשאתה רואה עוגיית שוקולד על השולחן ואתה לא רוצה לאכול אותה, אבל בסוף אתה אוכל – אז העוגייה מנהיגה אותך ולא אתה מנהיג אותה.

אנחנו קוראים כעת בתורה על מנהיג אמיתי, יוסף הצדיק. הוא אולי נמכר להיות עבד, הוא אולי בכלא, אבל הוא תמיד מנהיג את עצמו, שולט על עצמו, על כל מעשיו. הערכים שלו מובילים אותו, ולכן לא השעון המעורר ולא העוגייה ולא שום יצר אחר מצליח לבלבל אותו. לכן הוא גם זוכה לבסוף לעלות לגדולה ולהיות מנהיג אמיתי.

מולו אנחנו רואים את המלך פרעה, מנהיג לא-אמיתי. הוא מולך על מצרים, אבל לא מצליח למלוך אפילו על עצמו. שמתם לב ששני השרים של פרעה שמוזכרים בתפקידיהם הם 'שר האופים' ו'שר המשקים'? זה סמלי. התורה לא מספרת לנו על שר החוץ או על שר האוצר שלו, אלא על שני האנשים שכנראה היו עבורו החשובים ביותר: האנשים שטיפלו באוכל ובשתייה שלו. 

אני מקווה שהמנהיגות האמיתית של יוסף תוכל לתת לנו השראה להנהיג את עצמנו בדרך נכונה, גם בעולם העסקים, גם בפעם הבאה שנראה עוגיית שוקולד, וגם בעוד הזדמנויות בחיים...".

תגיות:פרשת ויגשיוסף הצדיקסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה