בריאות ותזונה

"גרמו לי להרגיש פושעת": האם ניו זילנד מפלה שמנים - ומעגנת את זה בחוק?

מהגרת בעלת משקל עודף קיבלה אולטימטום מהמדינה: או שתרזי או שאת, בעלך וילדייך - תגורשו מן המדינה. אלו עוד דברים מוזרים אפשר למצוא בניו זילנד? קראו בפנים

אא

האם ניו זילנד מפלה שמנים - ומעגנת את זה בחוק? מקרה מתמיה אירע למהגרת מדרום אפריקה בשם מונדליה - שעברה לניו זילנד יחד עם בעלה וילדיה, ומתגוררת בה מאז 2018. 

הכל התחיל כאשר מונדליה קיבלה הודעת טקסט מוזרה ממשלת ניו זילנד - שמציבה לה אולטימטום לרדת במשקל או שהיא, בעלה וילדיה - יגורשו מהמדינה. "בהתחלה חשבתי שצוחקים עליי", היא מסבירה בפוסט שהעלתה לרשתות החברתיות. "למה שירצו לגרש אותי בגלל משקל?".

אבל ככל שהסיפור הזה קורם עור וגידים, וככל שהיא משוחחת עם בכירים במשרד הבריאות, כך מגלה מונדליה כי אין זו בדיחה. "אומרים לי 'או שתרדי במשקל ותאזני את הBMI שלך, או שתגורשו מהמדינה. ניו זילנד לא לוקחת אחריות על הסיכון לבעיות בריאות", מספרת מונדליה. "נאמר לי מפורשות שהמשקל שלי עלול לגרום ללחץ על  מערכת הבריאות הציבורית".

ואז החל הקושי. 

ממשלת ניו זילנד לא הסתפקה בתשובות כמו 'טוב, מתישהו נתחיל' - הם הציבו לה יעד הרזיה שעומד על הורדה של לא פחות ולא יותר - 30 ק"ג. 

"לא הייתה לי ברירה אלא להתחיל להתאמן", משחזרת מונדליה. "ברור שגם רציתי לחזק את מסת השריר שלי, זה חשוב".

החודשים עברו, ולאט לאט הצליחה מונדליה לעמוד ביעד הנכסף, ולהשיל עוד ועוד ממשקל גופה - עד שרופא המשפחה שלה אישר שהיא עומדת בקצב. 

"זה היה מאוד מוזר ולא מקובל שאנשים שזרים לי לחלוטין - דנים פתאום בסוגיית המשקל שלי. ממש גרמו לי להרגיש שאני פושעת. תמיד הייתי אישה גדולה, ואני מקבלת את עצמי כמו שאני, לא מבינה למה הם לא", היא מחייכת. 

מה עוד יגרום לכם להרים גבה בתמיהה? קבלו 

5 עובדות מוזרות על ניו זילנד - שאולי לא ידעתם:

1. כמה כבשים חיים בניו זילנד לעומת בני אדם? תחזיקו חזק: היחס הוא 9:1 לטובת הכבשים. 

2. האם שמעתם על הגבעה שאת שמה בלתי אפשרי להגות? כן, כן. בניו זילנד יש גבעה בשם טאומטאווקאטאנגיהנגקואוואווטמטאפוקאיוונואקיטאנאטאהו, ואל תשאלו אותנו מי המשוגע שהגה את השם הזה, כי גם לנו אין מושג. 

3. בניו זינלד, בעיר דונדין - יש רחוב תלול במיוחד בשם 'בולדווין' - שנחשב לאחת האטרקציות הכי גדולות לתיירים.  כך הוא נראה:

4. תחזיקו חזק, אבל ממש חזק, כי מה שאתם הולכים לקרוא עכשיו הוא אמיתי לחלוטין - למרות שאיש לא יכול להסביר איך זה קורה: דבר נוסף מוזר קורה בעיר דונדין, באוניברסיטת אוטאגו: באחד הבניינים נמצא שעון גדול שנבנה בשנת 1864 - שמאז שנבנה הוא פועל מבלי שאיש נגע בו או החליף לו את הסוללה. מעניין, לא? הודות לעובדה הזו, סטודנטים מופרעים לא פעם על ידי תיירים וסקרנים אחרים, שהגיעו לראות את הנס במו עיניהם. 

5. לצד השפה האנגלית שבה מדברים והיא השפה הרישמית במדינה - ניו זילנד קבעה בחוק כי שפת הסימנים תהיה גם היא השפה הרישמית במדינה, ומשום כך היא נלמדת בבתי הספר ובגנים. 

תגיות:חוקניו זילנדשמנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה