נטורופתיה ורפואה טבעית

עם מה אתם מצחצחים שיניים? חשבו שוב

משחות השיניים הקונבנציונליות, שעושות עבודה מצוינת בשמירה על שיניים לבנות, נבחין כי ברובן הן מכילות תוספים מלאכותיים, כגון צבעי מאכל, ממתיקים ותרכובות נפט

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המציאות העגומה כיום בעולם המערבי מראה כי ילדים בני 3 ומעלה מסתובבים עם שיניים שחורות, סתימות שורש וכתרים. זה איום ונורא! התזונה משפיעה מאוד על בריאות השיניים. כמו כן, לימדו אותנו כי צריך לצחצח את השיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים. האמנם?

היתה לי מטופלת שגדלה באתיופיה. כיצד היא צחצחה את שיניה? עם הדופן הפנימית של קליפת עץ. ומה אכלה? ראשית, היא עשתה בבוקר פעילות גופנית טבעית על ידי רעיית צאן. בהמשך היום התפריט היומי שלה היה בנוי בבוקר המאוחר על בסיס של דגן מונבט (חיטה, כוסמין); בצהרים אכלה כמו בבוקר, או צרכה קטנייה מונבטת; ובערב, אם היה מה לאכול, שתתה כוס מחלב פרה שצורכת עשב אורגני ירוק ורועה באחו (החלב בחנויות כיום רחוק מלהיות בריא), או פרי העונה שגדל בחוץ. מי אמר שצריך לאכול יותר מזה ביום? היא לא ראתה רופאי שיניים ורופאים עד שהגיעה לישראל בגיל מאוחר, שינתה את אורחות חייה, ובהתאם - הבריאות השתנתה לרעה. אז מובן שהתזונה הבסיסית של המטופלת מנעה מחלות בגוף ובעיות בשיניים, ולכן כדאי לעבור לתזונה בסיסית. עם זאת, אני לא מצפה מכם לצחצח שיניים עם קליפות עצים. אז מה כן?

משחות השיניים הקונבנציונליות, שעושות עבודה מצוינת בשמירה על שיניים לבנות, נבחין כי ברובן הן מכילות תוספים מלאכותיים, כגון צבעי מאכל, ממתיקים ותרכובות נפט. יתכנו עוד מיני חומרים החשודים בגרימת המחלה הארורה, וחומרי "הלבנה" פלסטיים שלא בריאים לנו כלל. להלן השמות של החומרים מהם צריך להישמר בשימוש במשחות שיניים קונבנציונליות:

גליצרין - חומר זה נמצא כמעט בכל משחת שיניים בשוק, ועוזר ביצירת מרקם משחתי. הוא עלול להשאיר ציפוי על השיניים, המונע מהן לחדש את הציפוי המינרלי שלהן ולסגור חורים.

פלואוריד – זהו מרכיב שמונע "חורים" ועששת, כביכול, אך הוא עלול להיות רעיל מאוד לגוף.

טיטניום דיאוקסיד - חשוד כמסרטן.

ממתיקים מלאכותיים כימיים - כמו סורביטול וסכרין, מצויים לרוב במשחות שיניים שונות.

כיום קיים בשוק מגוון גדול של משחות שיניים טבעיות ללא החומרים שציינו לעיל. ברשת ניתן למצוא מתכונים להכנת משחות שיניים ביתיות טבעיות על בסיס חימר, סודה לשתייה, שמן קוקוס וכו'.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:צחצוח שינייםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה