סגולות

זיווגים, הצלחה, בריאות, ילדים וכל הישועות: קבלו את הסגולות המוכרות ל’וזאת חנוכה’

סגולות ליום האחרון של חנוכה - זאת חנוכה. אל תפספסו

אא

1. החיד"א הקדוש אמר כי מול החנוכייה צריך לבקש על דבר אחד ויחיד: "אני רוצה לראות טוב באנשים, תעזור לי ותזכה אותי בעין טובה שתראה את הטוב בכל אדם ובכל דבר. שאראה את הטוב בעצמי ובזולתי, ואת הטוב שיש בניסיונות שאתה מזמן אל חיי".

מסופר כי בכל חנוכה נהג החיד"א לבכות, מתוך הצער שידו אינה משגת חנוכייה מהודרת מכסף. במקום זה, היה מסדר כוסות פשוטות שבמרכזן פמוט דמוי כסף – שלפחות השמש יהיה מהודר, ואמר כי להדר בחנוכייה יפה ובנרות העשויים משמן זית משובח – זו סגולה לקיבול התפילות, לחוכמה ולזיכרון בתורה ולבנים צדיקים.

2. סגולה לשמירה ולהצלה מפחדים: לומר את הפסוק "ויהיה נועם ה' אלוקינו עלינו, ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו"  בקול רם, במשך 7 פעמים. ואת הפעם השמינית לומר בלחש. מיד לאחר מכן לומר את פרק צ"א בתהילים 'יושב בסתר עליון' (הבן איש חי, הלכות חנוכה).

3. סגולה להיפקד בזרע קודש בר קיימא: בנר שמיני של חנוכה, לומר לפני בורא עולם: 'יהי רצון מלפניך, שכשם שדולקים פה 8 נרות – אזכה גם אנוכי למול את בני ביום השמיני' (הרבי מרוז'ין).

"הזהיר בנר זוכה לבנים תלמידי חכמים...". מה זה "הזהיר"? שהכלי יהיה נאה, שהשמן יהיה שמן זית זך ויקר שראוי למאכל. ככל שתהדרו במצווה הזו ותייקרו אותה בחנוכייה נאה, שמן מהודר ופתילות שתכינו באהבה ובחשק של מצווה, כך תזכו לבנים יראי שמיים וצדיקים. 

טוב לבקש על הריון ופריון בנקל – בין אם העקרים והעקרות יתפללו על עצמם, ובין אם אחרים יתפללו עליהם (בני יששכר – מאמרי חודש כסלו טבת, מאמר ב').

4. סגולה לפרנסה טובה: מי שיקנה ביום האחרון של חנוכה, את העלייה של 'זאת חנוכת המזבח' במינימום סכום של 'די' זהובים – יזכה בברכת שמיים, עד כדי כך שלא רק הוא, אלא גם כל זרעו אחריו, יזכה לברכה כל עוד יקיימו רצון הבורא ית"ש. אם יעשו כן, יתרבה ממונם ורכושם ויהא להם כל צרכם (לפי המובא בספר 'יקרא דעלמא' בשם ספרי הקדמונים).

5. איסוף השמן כסגולה לרפואה 

בתימן נהגו לקבץ את הפתילות ולסחוט אותן מיד לאחר החנוכה, כסגולה לרפואת מכות שונות (שולחן ערוך המקוצר – סימן ק"כ הערה נ'). בנוסף, מובא בשמו של ה'בן איש חי', כי מי שיש לו ניתוח או בדיקה חשובה לאחר חנוכה, יקבל על עצמו שלא לעשות כלל מלאכה באחד מימי החנוכה, ויבשר בשורות טובות

 

תגיות:סגולותזאת חנוכההרב פינטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה