סלבס בהתחזקות

אלירז שדה: "כיפה וציצית הם בשבילי, להזכיר לי שיש ה' בעולם"

בראיון כן במיוחד תיאר השחקן אלירז שדה את תהליך ההתחזקות שלו: "לפני שמונה שנים התחלתי ללכת לשיעורי תורה. כיפה וציצית זה משהו שהוא בשבילי"

  • כ"ח כסלו התשפ"ג
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

השחקן ומנחה הטלוויזיה אלירז שדה העניק ראיון ל'פנאי פלוס' לקראת יום הולדתו ה-40. בדבריו תיאר את תהליך ההתחזקות שלו, ואת התחושות בלבישת ציצית וכיפה.

"לפני שמונה שנים התחלתי ללכת לשיעורי תורה", אמר, "והיא (אילנית לוי נ.ג.) הייתה איתי מאז בכל הדרך. אין כאן תהליך גדול מדי, אני עושה עוד כמה מצוות שלא עשיתי קודם ואני נראה קצת שונה חיצונית כדי להזכיר בעיקר לעצמי שיש ימים ותקופות שאין לך את הבית כנסת והשגרה.

שדה שיתף בכנות על ההתמודדות: "אתה כל הזמן ברכבת הרים, אתה נחלש ומתחזק רוחנית... אני לא צדיק, אף אדם עם כיפה וציצית הוא לא אוטומטית צדיק. זה עניין של בן אדם שבא ומוכן לעשות השתדלות שהוא לא עשה קודם".

כאשר נשאל כיצד הוא מגדיר את עצמו היום, השיב שדה: "יהודי. מתחזק ודתי אלו מילים מאוד גדולות. כל מה שאני עושה, אלו דברים שיהודים עושים".

שדה הוסיף: "אני לא משכנע אף אחד, אם שואלים אותי אני עונה. אי אפשר לשכנע אף אחד לחזור בתשובה, כל אחד צריך לעבור את הדרך שלו". 

"כל אחד והמסע שהוא עובר, לא משנה מאיזה סוג", המשיך שדה. "אני חושב שבסופו של דבר, זה משהו שהוא יותר בשבילי. קוראים לזה להתחזק אבל אתה בעצם לוקח על עצמך דברים שעושים לך טוב. אתה יכול לאבד את הדברים שעושים לך טוב בחיים מהר מאוד, ואתה צריך תזכורות. הציצית זו תזכורת בשבילי שאני רק בן אדם, ואני יכול לשכוח את זה והעולם לוקח אותי למקומות אחרים שיכולים להרחיק אותי מהמקום הזה. כשאני רואה את הציצית, אני יודע שיש השם בעולם. אז כן, כיפה וציצית זה משהו שהוא בשבילי, ואם העולם מגיב לזה בצורה שהיא לא הכי נחמדה שיש..."

עוד הוסיף שדה ואמר: "כל אחד והמסע שלו, הדרך שלו. אם אתם רוצים שמישהו ימצא את השם יתברך, תרפו ממנו. אל תדאגו, הוא יעשה את זה לבד. אף אחד לא לחץ עליי להיות עם כיפה".

בסוף הראיון, כאשר נשאל מה הוא מאחל לעצמו לקראת העשור החדש בחייו, השיב שדה: "עוד ילדים. מה שהשם יביא. ברכה, בריאות, שלווה, תשובה".

תגיות:אלירז שדהבורא עולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה