חדשות בארץ

נתניהו לאל-ערביה: "לא מסרתי סמכויות ביהודה ושומרון. אני אנווט את הממשלה"

בריאיון לרשת החדשות הסעודית אל-ערביה, הצהיר ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו על כוונתו לחזק את הסכמי אברהם ולפעול לכינון שלום עם סעודיה. על הקואליציה המתהווה: "לא מסרתי סמכויות ביהודה ושומרון, כל ההחלטות יתקבלו על ידי ועל ידי שר הביטחון. אני אנווט את הממשלה"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו העניק היום (חמישי) ריאיון לרשת החדשות הסעודית אל ערביה, במהלכו חזר על החשיבות העליונה שהוא מייחס לנורמליזציה עם סעודיה שתוביל לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי. "זה ישנה את האזור שלנו בדרכים בלתי נתפסות", אמר.

נתניהו התייחס בריאיון לקואליציה שתוקם בקרוב בראשותו ולמינויו הצפוי של יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר המיועד, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לשר במשרד הביטחון האחראי על המינהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים: "לא מסרתי סמכויות ביהודה ושומרון. כל ההחלטות יתקבלו על ידי ועל ידי שר הביטחון".

"העשור האחרון בו הובלתי את ישראל היה העשור הבטוח ביותר בתולדות ישראל. אבל לא רק בטוח עבור הישראלים, גם בטוח ומוגן עבור הפלסטינים, כי היה הכי פחות אובדן חיים משני הצדדים וזה לא מקרי. זה בגלל מדיניות ביטחון שהובלתי, שהביאה למעשה ליותר שלום ואפשרויות כלכליות. ודרך אגב, בשנה שבה עזבתי את הממשלה והממשלה היוצאת הייתה בשלטון, הדברים השתנו מיד. הייתה לנו התפרצות של אלימות כמו שלא ראינו מאז 2008, שנה לפני שחזרתי לתפקיד".

"המדיניות שלי היא של יציבות, שלום, שגשוג וביטחון עבור ישראלים ופלסטינים כאחד", הצהיר נתניהו. "אני אמשול ואנהיג, ואנווט את הממשלה הזו. המפלגות האחרות מצטרפות אליי, אני לא מצטרף אליהן. הליכוד הוא חצי מהקואליציה החדשה, ולכן המפלגות יפעלו לפי המדיניות שלי". 

על האפשרות להסכם שלום עם סעודיה, אמר ראש הממשלה המיועד: "אני חושב שנוכל לקבל יוזמת שלום חדשה שתהווה קפיצה אדירה להישג לפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי, ובסופו של דבר הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. וכמובן, אני מתכוון למה שיכול להיות שלום היסטורי מדהים באמת עם סעודיה".

נתניהו הדגיש כי הוא מחויב להעמקתם ולחיזוקם של הסכמי אברהם: "אני חושב שהשלום עם סעודיה ישרת שתי מטרות. זו תהיה קפיצה אדירה לשלום כולל בין ישראל לעולם הערבי. זה ישנה את האזור שלנו בדרכים בלתי נתפסות. ואני חושב שזה יקל, בסופו של דבר, להשיג שלום פלסטיני-ישראלי. אני מאמין בזה ואני מתכוון להמשיך בזה. כמובן, זה תלוי בהנהגת סעודיה אם הם רוצים להשתתף במאמץ הזה. אני בהחלט מקווה שהם יעשו זאת".

בעקבות הריאיון, הוציאו בליכוד הבהרה לפיה "ראש הממשלה המיועד נתניהו דיבר בראיון לאל-ערביה על כך שהסמכויות הביטחוניות יהיו בידיו ובידי שר הביטחון, ולא להסכם הקואליציוני עם הציונות הדתית בעניין המינהל האזרחי לגביו ההחלטות יתקבלו בתיאום עם ראש הממשלה, כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני".

תגיות:סעודיהיהודה ושומרוןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה