פוריות

מה הקשר בין אגן ’תפוס’ לחוסר פוריות, ואיך אוסטאופתיה יכולה לעזור לך בזה?

מהי שיטת האוסטאופתיה ואיך היא יכולה לעזור בפוריות? הנה כמה דברים שאת מאוד רוצה לדעת (ואם את סובלת מכאבי אגן תכופים, אז כדאי לך גם לנסות את השיטה המדהימה הזו)

  • י"ח כסלו התשפ"ג
אא

מה הקשר בין אוסטאופתיה לפוריות? זה הולך להיות מפתיע: ברונו רוזמבלום, מטפל ומייסד מרכז לטיפולי אוסטאופתיה, מסביר כי לעתים, הקושי להיכנס להריון נעוץ - לא פחות ולא יותר - בחוסר איזון ב...אגן. 

איך זה יכול להיות? 

לדברי רוזמבלום, אגן שמאופיין בחוסר איזון, הרקמה שעוטפת אותו נוטה למשוך את כל האזור קדימה ומשפיעה בין היתר גם על הרחם - כי באופן הזה אין מספיק הספקת דם לרחם. "הספקת דם היא הכרחים לבניית הרירית, שהיא חשובה מאוד לתהליך ההריון. הרירית בעצם היא שכבה דקה שמתחדשת עם כל תקופת מחזור, ובעת ההריון משמשת כמצע לתהליך עצמו. עוד בעיה שיכולה לקרות היא כאשר הרירית דקה מדי".

אוסטאופתיה היא שיטת טיפול שמבוססת על מגע, כשהאבחון בה נעשה על ידי תשאול עמוק ומקיף על חייו של המטופל. 

"שיטת הטיפול מאגדת בתוכה טכניקות שונות ורבות", מסביר האוסטאופת יאיר גניגר, בתוכנית עם פרופ' רפי קרסו. "המטפל מתאים את הטכניקה לגיל המטופל, והטיפול הוא תמיד תמיד - גם בשורש של הבעיה. אם אדם מסוים מגיע עם כאבי גב, נחפש את הגורמים שהביאו לבעיה, ונטפל גם בהם".

הייחודיות של השיטה הזו היא היכולת של האוסטאופת 'להתחקות' אחר האזורים שטעונים טיפול. 

אלו עוד טיפולים מטפלים באגן ויכולים לפתור לך לא רק את בעיית הכאב באגן כי אם גם לעזור בפוריות?

אז יש גם את הפיזיותרפיה לרצפת האגן, שבעצם גם הוא טיפול הוליסטי, שלוקח בחשבון את הרגלי המטופלת ואורח חייה. גם כאן נעשה תשאול מקיף שיכלול שאלות של מאותגרי פוריות, הרבה פעמים 'קרובות ללבן' כמו תופעות של אנדומטריוזיס, חולשה של שרירי בטן, כאבי אגן חזקים, כאבי וסת ועוד. 

עיסוי רחם:

שיטת עיסוי הרחם היא טכניקה שמיובאת ממרכז אמריקה, ופותחה על ידי אמריקאית בשם רוזיטה ארויגו שהקדישה את חייה ללמוד ולחקור אותה. 

שיטה זו בעצם אומרת שהמיקום של הרחם הוא זה שמשפיע בקשר ישיר על הפוריות שלנו. אבל לא רק. היות והרחם והשחלות מוחזקות על ידי רצועות, כשהרצועות האלה משנות את תנועתן ויוצאות מאיזון, הרחם עצמו משנה את המיקום שלו וזה בעצם עשוי לגרום לכאבי מחזור, כאבי גב, זרימת דם לא תקינה, דליות ברגליים, תכיפות במתן שתן, הפלות, חוסר איזון הורמונלי, חוסר פוריות ועוד. 

עיסוי הרחם בעצם 'מחזיר את הכל למקום' - מרפה את השרירים, תומך ברחם ומשאיר אותו במקומו, מגביר זרימת דם לרחם, משפר את יציבות האגן, מפחית עומס מעמוד השדרה ואפילו אפילו אחראי לשחרור חסימות רגשיות שנגרמות על ידי 'תקיעות' באזורים הללו. 

תגיות:טיפולאוסתאופטיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה