עלון הידברות

כותבים מהלב: כותבי עלון הידברות מספרים על עצמם

באיזה מקום מוזר פגש עודד הרוש את העלון, ממה מופתע הרב ירון אשכנזי, ומה החלום של זאב ארן? הסיפורים המפתיעים של הכותבים

  • י"ז כסלו התשפ"ג
אא

לכל הכותבים בעלון הידברות מדורים אהובים, והם למעשה הרוח החיה הנושבת בין דפיו. כולם מגיעים מתחום עיסוק מעניין, וביחד איתם העלון נצבע בגוונים שפונים אל קהלים רחבים של קוראים נאמנים. הפעם אנו הופכים את היוצרות: הכותבים עונים של השאלון שלנו, ומספרים איך זה התחיל, אלו תגובות מעניינות הם מקבלים, ולמה הם בחרו לכתוב דווקא בעלון הידברות.

 

הרב יצחק פנגר - מרצה וקואוצ'ר להשראה והגשמה עצמית, סופר, ומייסד שיטת הריפוי FHT

הרב פנגר, מוותיקי הידברות, התחיל לכתוב בעלון ממש מתחילתו.

אילו תגובות אתה מקבל מהקוראים?

"אנשים אומרים לי: 'אני קורא את העלון יחד עם אשתי בשולחן שבת, אני אוהב את הטיפים המעשיים שעוזרים לי בחיים. קיבלתי אותו בדיוק ברגע שהייתי צריך לשמוע את הדבר הזה'".

למה לכתוב דווקא בעלון הידברות?

"מכל רחבי הקשת הישראלית והעולמית קוראים את העלון הזה. זו זכות לכתוב בו, ויש לו יתרון. לאחרונה הבנתי את חשיבות המסר הקצר והקולע. לא תמיד אדם ישב ויקרא ספר. קטע קצר עם תובנה מעשית יכול להישאר כל השבוע. חיסון לשבוע שלם. הקורא מחכה לפעם הבאה, ונוצר הרגל למידה, שיעור בהמשכים. חז"ל מספרים את הסיפור של רבי עקיבא עם טיפות המים, ששחקו את האבנים. אולי טיפה בודדה היתה אומרת שאין לה חשיבות, אבל טיפה אחר טיפה – מזה יצא רבי עקיבא".

 

הרבנית חגית שירה - מרצה לנשים, מעבירה ערבי הפרשת חלה, מופעים ושיעורי תורה

מדוע לכתוב דווקא בעלון של הידברות?

"אנשים אוהבים אותו. הקב"ה נתן לו קסם וברכה. בכל יום נשים אומרות לי שהן מתחברות לעלון. הן מראות לי את הטור הגזור שהולך איתן בתיק, או תלוי במטבח".

אילו תגובות מעניינות של קוראים קיבלת?

"הגעתי לסעודת הודיה של ילדה שהחלימה ממחלה קשה. האם סיפרה שבתחילת האשפוז המשפחה היתה שבורה. זה קרה בפרשת לך לך, שם כתבתי על אברהם העברי שנקרא עברי כי המציאות בעולם מעבר אחד, והוא בעבר השני. הוא היה חזק באמונה. בכבשן האש הוא לא ראה אש, אלא את ה'. האם גזרה את הטור, והלכה איתו לאורך תקופת המחלה. בדמעות היא אמרה שמה שהחזיק אותה עד להחלמה היה הטור הזה. כתוב שם: מי מרפא? הרופא? לא! הקב"ה מרפא. הרופא הוא שליח. צריך לשים את כל המציאות מעבר, ולהידבק בקב"ה. זו שליחות עצומה. אפילו הרבנית קוק אמרה לי שהיא קוראת את הטור ומתחזקת ממנו. היא החמיאה, וזה נתן לי כוח".

בהידברות ידועים בהצבת יעדים ובהגעה אליהם. ביחד איתכם נצליח להגדיל תורה ולהאדירה. היעד הבא: 300,000 עלונים מדי שבוע. התקשרו עכשיו, או לחצו כאן, הזמינו אליכם את ברכת זיכוי הרבים, וזכו בשלל הטבות 073-222-13-88

 

זאב ארן, מרצה ומומחה לכלכלת בית נבונה, ומחבר הספרים: "בדרך שאדם רוצה", "בנאדם וחברו"


מתי התחלת לכתוב בעלון, ובאילו נסיבות?

"צריך לחזור כמה שנים אחורה. המצב של עם ישראל בתחום 'בין אדם לחברו' הולך ומתדרדר. זה לא סוד. זה כואב לי נורא, כמו לעוד רבים וטובים בעם ישראל. זה מה שהוליד את ההחלטה שלי לכתוב ספר ייחודי בנושא, ספר שיהווה את תחילתה של מהפכה בנושא. לשמחתי הספר, שנקרא 'בנאדם וחברו', ממש 'נחטף', וגרר איתו תגובות נלהבות במיוחד, אבל זה לא מספיק. התחלתי לחשוב מה הצעד הבא בדרך למהפכה, ופניתי להידברות בהצעה לכתוב טור חדש בנושא. לשמחתי, ההצעה התקבלה בברכה, ובתחילת השנה התחיל הטור החדש".

מדוע בחרת לכתוב בעלון הידברות?

"ובכן, הייתי מנסח את זה כך: אילו היה לי כוח, הייתי יוצא לשוק, מכריז ואומר: עם ישראל! הגיע הזמן לאחדות! לאהבת חינם! להיות רגישים ומכבדים זה את זה!... אבל מה לעשות שאין לי כוח... רגע, בעצם, יש לי! לכוח הזה קוראים 'הידברות'. העלון של הידברות עושה נפלאות בעם ישראל. זה לא סוד שהעלון של הידברות הוא העלון הנפוץ ביותר בעולם, אך לא רק זה, אלא גם בגיוון המדהים של קהלי היעד! אוכלוסיות מכל הסוגים, ללא הבדל עדה, גיל ומגדר – העלון נותן ערך והנאה לכולם ללא יוצא מן הכלל.

"החלום שלי לחולל מהפכה בעם ישראל בנושא האחדות מתחיל לקרום עור וגידים. כדי לחולל מהפכה – צריך להגיע לכמה שיותר אנשים. עלון השבת של הידברות הוא המקום האופטימלי כדי להגשים את החלום: להחזיר לעם ישראל את האהבה והאחדות. החלום שלי הוא לא פרטי. הוא החלום של כולנו, ואם כבר מדברים על חלומות ומהפכות, אני מרגיש צורך לשתף בעוד חלום שבוער בי מאוד: להחזיר לעם ישראל את הכבוד האבוד שלנו. כבר הספקנו לשכוח מי אנחנו! אנו העם הנבחר! אנחנו חלון הראווה של הקב"ה בעולם. אנחנו לא עם ככל העמים. אנחנו עם ייצוגי עם תפקידים רמי מעלה". 

תוכל לספר על תגובות מיוחדות, מרגשות או יוצאות דופן של קוראים?

"זה מצחיק לפעמים, איך אנשים פונים אלי במקומות שונים ושואלים אם אני זאב ארן. זה יכול להיות בקניות, בהמתנה בתור לקופת חולים, או בכל מיני מקומות. בכל פעם אני מתפעל מחדש ושואל: 'איך הגעת לזה? בגלל התמונה הקטנה שמופיעה שם?!'. אין לי מושג איך אנשים מצליחים לקשר בין התמונה לבין הדמות שעומדת מולם. אני אישית לא חושב שהייתי מקשר בין שניהם. בכלל, אנשים אוהבים מאוד את הטור הזה. הם אומרים לי שהם מקפידים לקרוא אותו לבני ביתם בשולחן שבת. זה בהחלט גורם לי אושר לשמוע זאת. אני מאמין שההתמדה בנושא, בסופו של דבר תחולל את המהפכה שאני וכל עם ישראל כל כך מייחלים ומצפים לה".

 

עודד הרוש - מגיש "עודד בדרכים"

מתי התחלת לכתוב בעלון?

"לאור התגובות החמות שקיבלנו על הסדרה, הציע העורך שניקח קטעים מהסדרה, ונעלה אותם כראיונות בעלון".

מדוע לכתוב דווקא בעלון הידברות?

"בדיוק סיימתי ראיון עם אדם שמפיץ את העלון. האיש חיכה לילדים במשך שמונה שנים. הוא הלך לרב דוד אבוחצירא בנהריה, שאמר לו שמי שמזכה את הרבים, הקב"ה דואג לזכות אותו. זה תפס אותי. דברים שיש להם קשר ליהדות ולזכויות רבות כמו של הידברות - יש לי זכות עצומה לקחת בהם חלק. אמנם חלק קטן, אבל אני רואה ברכה, ומודה על החלק הזה. היופי של הסדרה הוא האנשים הלא צפויים. אנחנו מראיינים סרן במיל', זיו שילון, שאיבד את ידו בקרב, לא חובש כיפה. אחר כך הוא התחיל להניח תפילין. אני אומר לו: 'אבל אין לך יד'. הוא עונה: 'אני מדמיין אותה'. הוא מקיים את המצווה בחירוף נפש, וזה לא רק הוא. ח"כ דודי אמסלם, השר לשעבר, אומר שהוא עוקב אחרי הסדרה וגם אחרי עלון הידברות. אנחנו רוצים להראות שהיהדות היא לא נחלתם של קומץ, אלא של כל מי שרוצה".

יצא לך להיתקל בעלון באיזשהו מקום לא שגרתי?

"אינני מבקר במתחמי בילוי באופן פרטי, אבל העברתי שם שיחה בנושא יהדות. כשיצאתי, ראיתי על השולחן עלונים של הידברות לצד התפריט על השולחן".

 

הרב ירון אשכנזי - ראש קו ההלכה וחבר הוועדה הרוחנית בארגון הידברות

אילו תגובות מעניינות קיבלת על העלון?

"בכל שבוע אני מקבל תגובות מכלל האוכלוסייה, ומופתע תמיד מחדש: מדור הלכה, שלכאורה היה אמור להיות נקרא פחות, מקבל הרבה תגובות. אנשים אמרו שהצלתי להם את החיים. למשל, שאלו על אילו כשרויות להקפיד בבית ההורים. כתבתי שאם ההורים שומרים כשרות, אז הבן ישאיר את החומרות בביתו כשהוא מבקר אותם. הבן אמר: 'אני הולך להורי, הם שמחים ואין ויכוחים בבית'. אני אשמח שהמדור יענה לאנשים מתחזקים, לאנשים עם דילמות בחיים, ושאין להם למי להפנות את השאלות. נשתדל להתייחס לכך".

 

מורן קורס – מרצה, יועצת זוגית, מטפלת רגשית ומגישה תוכניות נשים בדיגיטל

מתי התחלת לכתוב בעלון? באילו נסיבות?

"תמיד רציתי לכתוב בעלון, וכשהגיע הרגע - שמחתי מאוד. הבשורה המשמחת הגיעה אלי במהלך יום שבו קרו לי דברים מאוד לא טובים, ובכמויות, כולל תאונת דרכים שעברתי, ואז פתאום הוצעה לי ההצעה, שנבלעה בתוך סבך האכזבות של אותו היום. לקראת סוף היום זכיתי לעצור ולהתבונן: רגע, כל כך הרבה דברים לא פשוטים קרו לי באותו היום, אך הנה, הגיע הרגע המיוחד שרציתי שיגיע כל כך: הזכות לחזק ולהגיע לכל כך הרבה לבבות באמצעות עלון השבת".

מדוע בחרת לכתוב בעלון הידברות?

ב"ה, זה העלון עם התפוצה הכי נרחבת בעולם, וכיוון שהשליחות לקרב את העם היהודי למקורות בוערת בי בעוצמה, בחרתי לכתוב דווקא בעלון זה.

תוכלי לספר על תגובות מיוחדות, מרגשות או יוצאות דופן של קוראים?

ב"ה, התגובות לא מפסיקות להגיע. אחת התגובות שריגשו אותי ביותר היתה קשורה לפרסום הטור על כיבוד הורים, בעקבות הריאיון עם חברת הכנסת והשרה לשעבר, מירי רגב. בטור עצמו כתבתי על כך שבראיון, מירי רגב דיברה על מקום משפחתי ואישי כל כך – הקשר עם הוריה. היא סיפרה לי שאם היתה יכולה, היא היתה רוצה להיות הרבה יותר בקשר עם הוריה, לא רק להתקשר כל יום, אלא להצליח לבקר יותר מפעם בשבוע, למרות המרחק הרב. וכאן היא דמעה, דיברה על המקום ההורי בחייה, והרחיבה.

כשיצאתי ממנה, מיד לאחר כיוון הווייז למרואיינת הבאה שלי, התקשרתי לאבי היקר, ופשוט התעניינתי בשלומו. הוא שמח מאוד לשמוע את בתו שמתקשרת אליו... וכששאל אותי: "יא בינתי, איך אני יכול לעזור לך?", אמרתי לו שהתקשרתי רק כדי לומר לו שאני אוהבת אותו, שאני שמחה שהוא אבא שלי, ושזכיתי בו. לאחר פרסום הטור, אישה אחת שיתפה אותי בכך שהדבר חיזק אותה לבקר את הוריה באופן קבוע פעם בשבוע, במקום פעם בחודש, כפי שנהגה עד עתה, ומעכשיו היא תשקיע יותר בכיבוד הורים, ובכלל במשפחתה. ההחלטות שנשים לוקחות על עצמן בעקבות הטורים, ומשתפות אותי בהן, הן הכי מרגשות.

באילו מקומות מעניינים ראית את העלון?

"בדיוק אמא שלי סיפרה לי שהעלון הגיע לקניון בקרית אונו, וזו הפעם הראשונה שהיא ראתה את העלון בקניונים. ופרצת בגדול".

בהידברות ידועים בהצבת יעדים ובהגעה אליהם. ביחד איתכם נצליח להגדיל תורה ולהאדירה. היעד הבא: 300,000 עלונים מדי שבוע. התקשרו עכשיו, או לחצו כאן, הזמינו אליכם את ברכת זיכוי הרבים, וזכו בשלל הטבות 073-222-13-88

תגיות:עלון שבתעלון הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה