חדשות בארץ

קצין אמ"ן תרם כליה: "האפקט של להציל חיי אדם הוא עצום"

רס"ן י' תרם את אחת מכליותיו לרונית נגר, המתגוררת ביישובו: "כשאתה הורה לילדים. אתה תמיד רוצה ללמד אותם על נתינה וחסד, וזאת דוגמה ראויה עבורם"

  • י"ז כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

י', קצין אמ"ן המשרת כראש מדור קשרי חוץ במערך ביטחון מידע, החליט לאחרונה לתרום כליה על מנת להציל חיי אדם. הוא התכוון לתרום לאדם זר, עד שראה מודעה בלוח המודעות ביישוב מגוריו. במודעה נכתב כי אחת מתושבות היישוב, רונית נגר בת ה-52, זקוקה להשתלת כליה. י' החליט לתרום לה את אחת מכליותיו.

"ביקשתי לתרום לה", סיפר ל-ynet. "אמרו לי שזה לא פשוט ושכבר היו ניסיונות להתאמה איתה שלא צלחו. לשמחתי, נמצאתי מתאים".

את התהליך החליט להקדיש לגיסתו שחלתה בסרטן. "הקדשתי והתכווננתי כל כולי לרפואתה. ביום שקיבלתי את ההודעה שאני כשיר לתרומה, סיפרתי לה, ועל אף שהייתה חלשה, היא מאוד שמחה. שעות אחדות לאחר מכן היא נפטרה, לצערי, ועכשיו אני מקדיש את ההליך לעילוי נשמתה".

י', נשוי ואב ל-5, הוסיף: "התבשלתי ברעיון משהו כמו שנתיים. זה אולי אקט שנשמע קיצוני, אבל האפקט של האפשרות לשפר לאדם את איכות החיים ואפילו להציל אותם, הוא עצום, במיוחד כשאתה הורה לילדים. אתה תמיד רוצה ללמד אותם על נתינה וחסד, וזאת דוגמה ראויה עבורם".

נגר, אם ל-3 בנים, סיפרה כי היא חולה במחלת כליות 14 שנים, ואביה נפטר ממחלה זו. "ב-4 השנים האחרונות המצב שלי החמיר. לפני שנה פירסמנו פוסט בפייסבוק שאני מחפשת תרומה, ונרשמו 60 אנשים שאף אחד מהם לא התאים. חיכינו וחיכינו עד שהגיע המלאך שלי. אני מכירה את אשתו מצוין, אישה שעוזרת ונרתמת לכל דבר. כנראה שזה משהו משפחתי. זה מדהים".

נגר ורס"ן י' נפגשו בסוף השבוע האחרון בבית החולים בילינסון בפתח תקווה לניתוח המיוחל, ונגר הודתה לי' על התרומה הגורלית: "זה לתת לי חיים", אמרה. "ישראל עומדת במקום ראשון בתרומות כליה, וזה מראה שיש לנו אנשים טובים במדינה. זה מחמם לב ומרגש, ואני מודה בכל רגע על המתנה הזאת שי' נתן לי".

ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון, בירך את י' על צעדו האמיץ: "תרומת כליה היא מעשה חשוב ואמיץ שמציל חיים של אנשים. זו הפעם הראשונה שאני מלווה תורם שהמושתלת היא שכנה שלו. בזכות מעשים כאלה חיים רבים ניצלים".  

הרב ישעיהו הבר בשיחה גלוית לב: מה גרם לו להחליט לסגור את "מתנת חיים", ואיזו שיחת טלפון קיבל לפנות בוקר, שגרם לו לשנות את החלטתו?

לראיון המלא עם הרב ישעיהו הבר, לחצו כאן.

תגיות:כליהתרומת כליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה