חדשות בארץ

הנשיא הרצוג האריך את המנדט של נתניהו בעשרה ימים

נשיא המדינה נענה חלקית לבקשתו של ראש הממשלה המיועד, והעניק לו עשרה ימים נוספים להשלמת הרכבת הממשלה

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע בצהריים (שישי) לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, כי החליט להאריך בעשרה ימים נוספים את התקופה שהוענקה לו לשם הרכבת הממשלה. בכך נענה הרצוג באופן חלקי לנתניהו, שביקש אמש לקבל ארכה של 14 ימים.

"תכלית הסעיפים העוסקים בהרכבת הממשלה בחוק יסוד הממשלה היא להביא לכינון ממשלה שתזכה באמון הכנסת, וזאת בהקדם האפשרי", כתב הרצוג לנתניהו. "בהתאם לכך, לאחר שהצגת בפניי את הצורך בהארכת תקופת הרכבת הממשלה, ועל מנת לפעול בהתאם לתכליתו של החוק, החלטתי, מכוח הסמכות שניתנה לי על פי סעיף 8 לחוק יסוד הממשלה, להאריך את התקופה הנתונה לך לשם מילוי תפקיד הרכבת הממשלה בעשרה ימים, עד ליום רביעי, כ"ז בכסלו התשפ"ג, 21 בדצמבר 2022".

הנשיא הוסיף: "כשהבעת את הסכמתך להרכיב את הממשלה - בבית הנשיא, ביום ראשון, י"ט בחשוון התשפ"ג, ה-13 בנובמבר 2022 - אמרת כי תגבש ממשלה שתפעל למען העם כולו. אלו הם ימים מורכבים לחברה הישראלית כשמחלוקות על סוגיות יסוד מאיימות לקרוע וללבות אלימות ושנאת חינם. לכן, וברוח דבריך הנ"ל, אני מבקש לחזור על קריאתי שנאמרה ביום השבעת הכנסת, כי הממשלה שתוקם תפעל למען כלל הציבור בישראל וכי הקואליציה המתגבשת תקפיד על שיח מכבד ואחראי בין הרשויות: המבצעת, המחוקקת והשופטת, תבטיח את צביונה של מדינת ישראל ברוח מגילת העצמאות ותשמור על קשר איתן עם העם היהודי בתפוצות".

תגיות:יצחק הרצוגבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה