חדשות בארץ

רשמית: נתניהו ביקש מהרצוג ארכה להשלמת הרכבת הממשלה

ראש הממשלה המיועד הגיש לנשיא בקשה להארכת המנדט שניתן לו להרכבת הממשלה: "המשא ומתן בעיצומו וחלה התקדמות רבה, אולם לפי קצב ההתקדמות עד כה יידרשו לי כל ימי הארכה שבסמכותך לתת על פי חוק"

נתניהו והרצוג, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו והרצוג, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, הגיש הערב (חמישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג בקשה רשמית להארכת התקופה שניתנה לו להרכבת הממשלה. נתניהו ציין, כי הוא מבקש לקבל את כל ימי הארכה שבסמכות הנשיא להעניק לו על פי החוק – 14 ימים נוספים.

נתניהו ציין במכתבו, כי "בשלב זה נחתמו עם כל הסיעות שהמליצו עליי לתפקיד ראש הממשלה (64 ח"כים) נספחים או מכתבים הנוגעים לתפקידים בממשלה ה-37. מסמכים אלה הונחו על שולחן הכנסת בהתאם לקבוע בחוק".

"עם זאת, עדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שלא סוכמו (כך למשל עם סיעות ש"ס ויהדות התורה עדיין אין נספח תפקידים מפורט אלא מכתב בלבד), ומשום שכל הסיעות האמורות דורשות חתימה על הסכמים קואליציוניים מלאים כתנאי לחלוקת התפקידים בממשלה. הסכמים אלה כוללים התייחסות לסוגיות עקרוניות רבות ומורכבות".

"המשא ומתן בעיצומו וחלה התקדמות רבה, אולם לפי קצב ההתקדמות עד כה יידרשו לי כל ימי הארכה שבסמכותך לתת על פי חוק על מנת שאוכל להרכיב את הממשלה", סיכם ראש הממשלה המיועד.

תגיות:יצחק הרצוגבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה