חדשות בארץ

בן גביר ליועמ"שית: לעצור את מינוי הבכירים במשטרה לפני תחילת כהונת הממשלה החדשה

השר לביטחון לאומי המיועד פנה במכתב דחוף ליועצת המשפטית לממשלה, בו דרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה: "ניסיון לבצע 'מחטפים'"

בן גביר ושבתאי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)בן גביר ושבתאי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, פנה היום (רביעי) במכתב דחוף ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בו דרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה.

בן גביר, המיועד לכהן בתפקיד השר לביטחון לאומי, טען במכתבו כי המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי והשר לביטחון פנים היוצא עמר בר-לב מבצעים "מינוי במחטף של בכירים במשטרה ערב כניסתה של הממשלה החדשה".

לדברי בן גביר, פנייתו באה "בהמשך להתנהלות בעייתית מאוד שמתרחשת בימים אלה במשרד לביטחון פנים, שעה שיש ניסיון לבצע 'מחטפים' ולהעמיד את השר המיועד לביטחון לאומי בפני עובדות מוגמרות".

"התנהלות זו מנוגדת להצהרתו הקודמת של המפכ"ל בה הבהיר כי לעת הזו, ערב כניסת שר נבחר למשרד, לא יהיה נכון לבצע שינויים לרבות מינוי של קציני משטרה בכירים. מדובר בהתנהלות בעייתית, שלכאורה כל תכליתה לפגוע בסמכות ובדרכי הפעולה של השר לביטחון הלאומי הנכנס".

בן גביר ציין, כי למרות ההצהרה שלא לבצע שינויים לרבות המינויים, נודע לו כי בר-לב ושבתאי מתכוונים לקיים מחר טקס הענקת דרגות ובכך להציב אותו בפני עובדות מוגמרות.

"זאת ועוד. ידיעה זו מצטרפת לדיווח בעיתון 'הארץ', לפיו המפכ"ל ביצע עוד מחטף בשבועות האחרונים בדמות מינוי של קצין המשטרה שחר מחסומי למפקד יס"מ ירושלים. על פי מידע שקיבלתי, בעבר סירב השר לביטחון פנים היוצא למנות את הקצין. על כן מדובר בהתנהלות תמוהה במיוחד, ושינוי עמדה רגע לפני עזיבת השר את המשרד".

"ואם בכך לא סגי", הוסיף בן גביר, "מחטף זה מצטרף למחטף שלישי במספר, בדמות ניסיון המפכ"ל לקיים דיון במדיניות המשטרה לשנת 2023. מחטף שנמנע רק לאחר שהדבר נודע לי".

בסיום המכתב דרש בן גביר, כאמור, מהיועצת המשפטית לממשלה "לבחון באופן מיידי התנהלות זו, ובד בבד לעצור לאלתר את המינויים. כללי המינהל התקין והוראות החוק במדינת ישראל מלמדים כי להותיר בפני השר שעתיד לבוא את ההחלטות בעניין".

תגיות:משטרת ישראלאיתמר בן גבירקובי שבתאיעמר בר-לבגלי בהרב-מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה