הורים וילדים

עינת נתן בפוסט ישר ללב: "אולי בעתיד התואר ’אימא’ יהיה כמו ד"ר או פרופסור"

"אולי כשאת תהיי אימא, אימא יהיה הסטטוס הכי נחשב. אולי פעם 'אימא' יהיה כמו ד"ר או פרופ'. אולי סוף סוף יבינו שאימא זה הרבה יותר מלהוסיף שם של ילד לתעודת הזהות"

  • י"ג כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מדריכת ההורים עינת נתן פרסמה בסוף השבוע פוסט שנגע בליבה של כל מי שמנסה לשלב גידול ילדים וניהול קריירה במקביל. בפוסט, שזכה לקרוב ל-8 אלף צפיות, 1,700 תגובות ו-1,400 שיתופים, כותבת נתן לבתה כי היא מקווה שכאשר זו האחרונה תגדל, התואר "אמא" יהיה תואר כבוד, בדומה לתואר "דוקטור" או "פרופסור".

"בת שלי אהובה", פותחת נתן את דבריה, "אולי יום אחד, כשאת תהפכי לאמא, כבר לא ישאלו במפגשים חברתיים: 'ומה את עושה?' אולי כשתספרי שיש לך שניים או שלושה ילדים מי שישב מולך פשוט יגיד: 'וואו! איך את עושה את זה?' ובכלל לא תידרש תשובה ולא תצטרכי להתנצל על שום דבר.

"אולי כשאת תהיי אימא, אימא יהיה הסטטוס הכי נחשב. לא כי זו הקרבה, פשוט כי זו העבודה הכי קשה שיש. וכשתרצי גם לעבוד בעבודה רגילה של אנשים רגילים, מישהו יביט בקורות החיים שלך והעובדה שאת אימא תרשים אותו יותר מ'יוצאת יחידת עילית' או 'מצטיינת דיקן בפקולטה יוקרתית'. פשוט יהיה לו ברור שמי שמוכיחה יום יום שהכל אפשרי כשאת שחקנית נשמה, תוכל להצטיין בכל משימה בשוק העבודה.

"ואולי גם את – אחרי שתתני חיים, תטפלי, לא תישני, תחלקי קשב, תשרתי יצורים חסרי אונים בתנאי לחץ, תחשבי חמישה מהלכים קדימה, תייצרי סבלנות אינסופית והקשבה נטולת אגו, תפתרי משברים ביצירתיות וביעילות – אולי גם את תדעי טוב יותר מי את, תשמחי בך ולא תרגישי שנבעטת מהמשחק של החיים. אולי אז תזקפי גב כשתספרי בשולחן החג מה חדש. אולי אפילו ירימו לך כוסית לפני ה"לחיים" על הקידום של הגיס שלך בעבודה", ממשיכה מנחת ההורים האהובה.

"אולי כשהילדים יירדמו אחרי עוד יום ארוך, לא תבכי כי הקטנה כבר בת חצי שנה וכל מי שילדה איתך כבר מזמן מעלה תמונות של פרוייקטים חדשים. אולי לא תחשבי שמשהו בך מקולקל כי כולן מצליחות לעשות גם וגם. אולי תכיני לך כוס קפה ותהיי ממש גאה בעמל יומך. אולי לא תרגישי את הפגיעה, הזעם וחוסר הצדק שבגידול ילדים בתרבות בה מספרים לך שאם את לא מרוויחה כסף אז את כנראה לא עובדת.

"אולי תהיי פחות שחוקה, עצובה, בודדה. אולי לא תרגישי שוויתרת לעצמך, אולי תוכלי באמת לבחור מי את ומה מגדיר אותך בלי ללבוש שריון מסביב ללב הענק שלך. אולי לא תרגישי שיעבדו עלייך, כששיקרו לך כשאמרו כל השנים שאפשר הכל. אולי במקום זה תרגישי שהתינוקות שלך הם הכל. אולי אז, יהיו עוד אלפי נשים חכמות כמוך, חזקות כמוך, שלא ירגישו שהן לא מיצו את הפוטנציאל שלהן רק כי גידלו אותן לנצח בתחרות דמיונית. אולי תמצאו שלווה אמיתית בביחד, בקהילה, בעזרה הדדית, בהיעדר תחרות, במלאכות של החיים. אולי פעם 'אימא' יהיה כמו ד"ר או פרופ'. אולי סוף סוף יבינו שאימא זה הרבה יותר מלהוסיף שם של ילד לתעודת הזהות", מסיימת נתן את דבריה.

תגיות:אמהותהורים וילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה