חדשות בארץ

נחשף ההסכם המלא בין הליכוד והציונות הדתית

על פי ההסכם שנחתם בין הליכוד והציונות הדתית, תשובות המדינה לבג"ץ בנוגע להתיישבות יאושרו על ידי נציג הציונות הדתית שימונה לשר במשרד הביטחון, וזאת בתיאום עם שר הביטחון ובתיאום ובהסכמה עם ראש הממשלה

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ההסכם הקואליציוני, שנחתם ביום חמישי האחרון בין מפלגות הליכוד והציונות הדתית, נחשף הבוקר (שני) במלואו.

מפרטי ההסכם עולה, כי לציונות הדתית יינתנו שלושה תפקידי שרים בממשלה: יו"ר המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יכהן כשר האוצר בחלקה הראשון של הקדנציה ויעבור למשרד הפנים בחלקה השני.

הציונות הדתית תקבל גם את משרד העלייה והקליטה, בראשו יעמוד ח"כ אופיר סופר. ח"כ אורית סטרוק תעמוד בראש משרד ההתיישבות, שסמכויותיו ושטחי פעילותו יורחבו והוא ייקרא משרד המשימות הלאומיות. במחצית השנייה של הקדנציה, אחד מתיקים אלו – לפי בחירתו של סמוטריץ' – יוחלף בתיק הבריאות או בתיק אחר עליו יוסכם עם ראש הממשלה. 

בנוסף, אחד משרי הציונות הדתית יכהן גם כשר במשרד הביטחון, שתחת אחריותו המלאה יהיו שטחי הפעולה של יחידות מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמינהל האזרחי. השר גם ימנה את העומדים בראשי גופים אלו, בתיאום ובהסכמה עם ראש הממשלה. חוק יסוד הממשלה יתוקן, כדי שיתאפשר להמשיך במתווה של "שר במשרד".

עוד צוין בהסכם, כי תשובות המדינה המוגשות לבג"ץ על ידי פרקליטות המדינה בנוגע להתיישבות יאושרו על ידי השר במשרד הביטחון בתיאום עם שר הביטחון ובתיאום ובהסכמה עם ראש הממשלה.

ההסכם קובע, כי לצורך הסדרת כלל הפעילות שבאחריות השר במשרד הביטחון, תוקם מנהלת בתוך משרד הביטחון, שתפעל כיחידת סמך עצמאית בכלל ההיבטים. המנהלת תהיה באחריות השר, והיא תכלול 12 תקנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה יו"ר ועדת השרים לענייני ההתיישבות, וסמוטריץ' יהיה ממלא המקום היחיד שלו. יו"ר הציונות הדתית יכהן כחבר בכל פורום ממשלתי, כולל הקבינט המדיני-ביטחוני, לכל אורך הקדנציה. ככל שמספר חברי הקבינט יעלה על 11 חברים, תקבל הציונות הדתית נציג נוסף בקבינט למשך כל הקדנציה.

תגיות:הציונות הדתיתבצלאל סמוטריץ'הסכם קואליציוניבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה