חדשות בריאות

זה נמצא בכל בית – וזה ממש מסוכן

לפני כחודש נפטר פעוט בבריטניה כתוצאה מחשיפה לעובש בדירתו. מעבר למפגע האסתטי, מדובר במפגע בריאותי של ממש. ממה הוא נגרם ומי צריך להיזהר במיוחד? כל הפרטים בכתבה הבאה

  • י' כסלו התשפ"ג
אא

פעוט בן שנתיים נפטר בחודש שעבר בבריטניה כתוצאה מחשיפה לעובש בדירתו בעיר רוצ'דייל. מדובר בתופעה שנמצאת בכל בית, אך לא כולם מודעים לסכנות שלה. חשיפה לעובש עלולה להשפיע על הבריאות שלכם, ונשימה של עובש לאורך זמן עלולה לפגוע באוכלוסיות רגישות כגון: תינוקות, קשישים, אנשים עם מערכת חיסונית חלשה או אנשים שסובלים ממחלות בדרכי הנשימה.

עובש הוא פטרייה בעלת מבנה דומה לזה של צמח. הוא מכיל שורשים, גבעול ונבגים. המבנה שלו מאפשר לו לגדול לעתים עמוק לתוך הקרקע עליה הוא גדל, גם אם איננו יכולים להבחין בכך.

עובש נגרם בדרך כלל על ידי לחות ורטיבות, ומופיע על הקירות, התקרה או משטחים שונים בבית - לרוב ככתם אפור/שחור/חום. 

הסיכון נובע מהנבגים שהעובש פולט. עבור רוב האנשים, חשיפה לנבגים אלו עלולה להוביל לתסמינים כמו אף סתום, שיעולים ועיניים מגרדות. עם זאת, עבור אוכלוסיות רגישות, כגון תינוקות וקשישים, חשיפה לעובש עלולה להיות חמורה הרבה יותר. עובש יכול לגרום לאלרגיות, לבעיות בדרכי הנשימה, דלקת ריאות, טרשת נפוצה, בעיות עצביות ובמקרים חמורים אף למוות.

אם כן, מה ניתן לעשות כדי להיפטר מהעובש? קודם כל, חשוב לפתור את הבעיה שגרמה לעובש. אם יש רטיבות או בעיה בצנרת – העובש תמיד יחזור, ולכן יש לפנות לאנשי מקצוע מתאימים כדי לטפל בבעיה וכמובן לנקות את המשטח הנגוע בחומר ניקוי שיקטול את הבקטריות.

תגיות:בריאותעובש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה