חדשות בארץ

הרצוג נפגש עם מלך בחריין: "מביא מסר של שלום"

נשיא המדינה, שהגיע לביקור היסטורי בבחריין, נפגש עם המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה ועם שר החוץ הבחרייני עבד א-לטיף א-זיאני: "מסר של רצון טוב וידידות בין העם בישראל לעם הבחרייני"

הרצוג ומלך בחריין (קרדיט צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)הרצוג ומלך בחריין (קרדיט צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג התקבל היום (ראשון) במנאמה בירת בחריין בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי משמר כבוד בארמון יורש העצר, ארמון "אל-קודאיביה".

את פניו של הרצוג קיבל מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. לאחר מכן נועדו השניים לפגישה, בראשיתה העניק הרצוג מתנה מיוחדת למלך – מזוזה העשויה מכסף.

בבית הנשיא ציינו כי "המזוזה עוצבה בהשראת כתרים של ספרי תורה ומסמלת את הכתרת ה' כמלך. נהוג להעניק מזוזה בכדי לבטא ברכה ורצון לשמור על שלומם של מקבליה".

בפגישתם דנו שני המנהיגים בחשיבות שמייחסות המדינות ליחסים הבילטרליים, ובהרחבת שיתוף הפעולה ביניהן.

הרצוג פתח את דבריו בערבית: "הוד מלכותך, מלך בחריין, אני מודה לך על קבלת הפנים בממלכת בחריין המכובדת, כנשיא מדינת ישראל הראשון המבקר בממלכת בחריין".

"הוד מלכותך, זהו רגע גדול ואני מתכבד להיות כאן בממלכת בחריין", הוסיף הרצוג. "אתה עומד בחזית עשיית ההיסטוריה באזור, באזור בו יהודים ומוסלמים יכולים לגור ביחד, בני אברהם, ולנוע קדימה בדרכי בשלום. זהו תהליך ארוך, אך ניתן לחלום עליו ולראות אותו. עמינו הצטרפו לדרך השלום, וממלכת בחריין היא באמת אחת החלוצות בתהליך הזה בכך שהצטרפה לעוד אומות המממשות שלום לטובת ורווחת כל העמים והאומות באזור ובעולם כולו".

הרצוג ציין כי הגיע לבחריין עם משלחת של ראשי המגזר העסקי בישראל, שנלהבים לעשות עסקים עם אזרחי בחריין: "זהו מסר של רצון טוב וידידות בין העם בישראל לעם הבחרייני. אז תודה רבה לך על האירוח, על המנהיגות שלך, על הידידות שלך. אני סבור ובטוח כי ביקור זה ישדרג את היחסים בינינו לטובת עמינו".

מלך בחריין הגיב על דבריו של הרצוג: "אנחנו מברכים אותך, כבוד הנשיא, בביקורך בממלכת בחריין, ואנו סבורים כי לביקור זה תפקיד חשוב בהידוק היחסים בין שתי המדינות שלנו ובתמיכה בשאיפותינו המשותפות במובן של חיזוק השלום ופיתוח בר-קיימא, באזור ובעולם".

"הביקור מהווה הזדמנות עבורך להיחשף ליופי של המגוון הדתי והתרבותי במדינתי ולרוח הידידות, הסובלנות ודו הקיום השליו בין חברי העם שלנו מכל הדתות והעדות ולשוב ולהדגיש את אמונתנו בערכי השלום, האחווה ושיתוף הפעולה בין בני אדם", הוסיף המלך.

הרצוג ושר החוץ של בחריין (קרדיט צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)הרצוג ושר החוץ של בחריין (קרדיט צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
מוקדם יותר, עם נחיתתו בבחריין, התקבל הרצוג על ידי משמר כבוד בראשות שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיף א-זיאני.

בפתח פגישתו עם א-זיאני אמר הנשיא: "ביקורי כאן בבחריין מביא מסר של שלום, חיבה וידידות מעם ישראל לעם הבחרייני ולהוד מלכותו. אתה בעצמך, שר החוץ, חתום על הסכמי אברהם, שהם תרומה עצומה לשלום ולשגשוג במזרח התיכון וצעד היסטורי בפני עצמו".

"אני חושב שמה שאנחנו עושים היום זהו צעד היסטורי נוסף לקראת שדרוג מערכת היחסים שלנו והבאת ידידות ושותפות בהרבה תחומים נוספים", הצהיר הנשיא. "אני בטוח שביקור זה ישפר מאוד את שיתוף הפעולה בין העמים שלנו והאזור כולו".

תגיות:יצחק הרצוגבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה