נטורופתיה ורפואה טבעית

כל הסיבות להכניס אבקת חרובים לתפריט שלכם

סידן, חלבון, אשלגן, פוליפנולים - החרובים מכילים הרבה מאד ערכים תזונתיים חשובים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישנן הרבה סיבות להכניס את אבקת החרובים לתפריט שלנו.

אבקת חרובים היא לא רק תחליף לשוקולד. היא דלה בקלוריות ובשומן, ומכילה כמות יפה של חלבון והרבה ויטמינים ומינרלים, כמו סלניום, אבץ, אשלגן, סידן, ויטמין K, ויטמין E וחלק מוויטמיני B.

תכולת הסידן בחרובים גבוהה מאוד. צריכה של אבקת חרובים תשפיע על בריאות העצם ומניעה של אוסטאופורוזיס, וכן על בריאות השיער, השיניים והציפורניים, שגם הם צריכים סידן כדי להתחזק.

החרוב מכיל פוליפנולים - אלו נוגדי חמצון חשובים שמאיטים את תהליך ההזדקנות, ומסייעים לבריאות המוח ולהפחתת תהליכי דלקת. הפוליפנולים יעזרו גם בשיקום ריריות המעי ובשיפור העיכול – החרוב הוא מקור לסיבים לא מסיסים. הם סופגים נוזלים, וכך החרוב יקל על אלו שלהם יציאות מרובות. הוא יאפשר למזון לשהות יותר זמן בקיבה ולא להתפנות מהר, כדי שתתאפשר ספיגה טובה של חומרים לגוף.

אפטות ופצעים בפה מגיעים ממערכת עיכול חלשה או חומצית. אבקת חרובים טובה לאיזון החומציות ולטיפול באפטות: מירחו את האבקה על הפצע בפה מידי פעם, כדי לאפשר ריפוי מהיר יותר. אפשר גם להשתמש בסירופ חרובים למריחה על אפטות.

גם בהורדה במשקל החרוב יכול לעזור. בחרובים ישנו סיב שמונע הפרשת גרלין, זהו הורמון הרעב. כשהגרלין מופרש, אנחנו מרגישים תחושת רעב. לכן למי שמנסה לרדת במשקל - זהו יתרון חשוב, כדי להגביר את תחושת השובע לאורך זמן ולהביא לירידה בתחושת התאבון. יתכן מאוד שזה יועיל גם בצורך בנשנושים בין הארוחות ויפחית את כמות המזון בזמן הארוחה.

אבקת חרובים אינה מכילה קפאין, כמו קקאו. קקאו מכיל תיאוברמין, שהוא חומר ממריץ, וכן אוקסלטים, שפוגעים בספיגת הסידן ומינרלים אחרים.

כשאבקת חרובים הופכת לשוקולד, נוספים לה שומן וסוכר, כך ששוקולד חרובים אינו מוצר בריא במיוחד. אך אפשר להשתמש באבקת חרובים לאפייה - להכנת עוגות ועוגיות; להכנת משקה חרובים חם כתחליף לקקאו; להוספה לשיקים עם פירות; להכנת דייסות; להכנת ממרח חרובים ועוד.

כמו כל דבר טוב, חשוב לצרוך חרובים במידה, ולא להגזים בצריכה. הכמות המומלצת היא 10-20 גרם אבקה ליום.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:חרוביםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה