חדשות בארץ

הרצוג המריא לביקור בבחריין: "עוד צעד היסטורי ביחסים בין ישראל למדינות ערב"

במהלך ביקורו בבחריין, ייפגש נשיא המדינה עם המלך חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. מחר יגיע הרצוג לביקור באבו דאבי, ייפגש עם נשיא האמירויות וישתתף בכנס חלל

הרצוג בשדה התעופה (קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)הרצוג בשדה התעופה (קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (ראשון) לביקור ממלכתי בבחריין בהזמנת מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. הרצוג הינו הנשיא הישראלי הראשון לבקר בבחריין.

טרם המראתו אמר הנשיא: "אני יוצא עכשיו לממלכת בחריין. עוד צעד היסטורי מיוחד ביחסים בין מדינת ישראל למדינות ערב. עוד צעד לקידום השלום בינינו לבין בחריין ואיחוד האמירויות, מדינות הסכמי אברהם, בתקווה לעוד ועוד מדינות שתוכלנה להצטרף למעגל השלום עם מדינת ישראל. אני אהיה אורחו של מלך בחריין וממשלתו. אני מביא איתי משלחת של אנשי כלכלה כדי לחזק ולהדק את שיתוף הפעולה הכלכלי, שיתוף הפעולה בתחומים שונים עם בחריין".

הרצוג ציין כי "לבחריין כלכלה מתפתחת בקצב מרשים מאוד, מדינה חשובה מאוד במזרח התיכון, ואני שמח שתהיה לי הזדמנות לקדם עוד נדבך ועוד נדבך ביחסים בין המדינות. מחר אהיה אורחו של שליט האמירויות, שם אשתתף בוועידת חלל, יחד עם ראש ממשלת הודו ומנהיגים נוספים בעולם. חשוב לומר, ששיתוף הפעולה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות בנושא החלל הוא מהפכני, כי שתינו מדינות של מעצמות חלל אזוריות ואם מסתכלים על העתיד מבינים שיש לנו הרבה מה לשתף ולהרוויח".

"הדבר החשוב באמת הוא העובדה שהביקור הזה מביא איתו מסר של שלום לעמים במזרח התיכון", הצהיר הנשיא. "היום התפרסם מאמר שלי בעיתון הראשי הגדול ביותר בבחריין. זה לא סתם, כי למול רוחות של התנגדות ולמול הפגנות ומחאות בסופו של דבר הרצון האמיתי של העמים באזור הוא להגיע לשלום".

במסגרת הביקור, יבקר הרצוג במנאמה בירת בחריין, וייפגש עם המלך, בכירים בממלכה וחברי הקהילה היהודית. כמו כן, הוא יבקר ברשות לפיתוח כלכלי לצד גופים כלכליים ישראליים.

מחר ימריא הנשיא לאיחוד האמירויות, שם ישתתף כאמור בכנס החלל שייערך באבו דאבי וייפגש עם נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. זו תהיה פגישתם הרביעית של שני המנהיגים מאז נכנס הרצוג לתפקידו. השניים ידונו בהידוק היחסים, בחשיבות השלום ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.

תגיות:יצחק הרצוגבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה