חדשות בארץ

נתניהו: "לפיד מנסה להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת – זאת חציית קו אדום"

ראש הממשלה המיועד מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה היוצא, שקרא לראשי הרשויות שלא לשתף פעולה עם היחידה במשרד החינוך שתעבור לאחריותו של ח"כ אבי מעוז: "ההתנהלות של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, הגיב היום (שישי) בחריפות על מכתבו של ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, לראשי הרשויות בו קרא להם שלא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך שצפויה לעבור לאחריותו של יו"ר נעם, אבי מעוז.

"אזרחי ישראל", כתב נתניהו בפוסט שפרסם בפייסבוק, "נבחרתי להנהיג את מדינת ישראל ואני מתכוון לעשות זאת בשליחותכם וברוח העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שעליהם חונכתי בבית אבי ושהנחו אותי כל חיי".

"אני מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת בהנהגתנו. ההתנהלות של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה. חייבים להשאיר את צה"ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים נגד ממשלת ישראל שקיבלה את אמון העם. זאת חציית קו אדום".

"גם כשהיינו באופוזיציה, מעולם לא המרדנו נגד ממשלת ישראל", הוסיף נתניהו. "לא עשינו זאת גם כשהממשלה היוצאת הקימה ממשלה עם נציגי האחים המוסלמים שמתנגדים למדינה יהודית ודמוקרטית, ששוללים זכויות נשים ולהט"בים. וגם לא עשינו זאת גם שהממשלה היוצאת רמסה נורמות דמוקרטיות בכנסת ובממשלה. ולכן אני קורא לאופוזיציה לנהוג באחריות. יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ועם אחד. אסור לנו לפגוע בהם".

"באותה מידה אני דוחה את הטענות הכוזבות נגדנו. ממשלת ישראל בהנהגתי תשמור על הזכויות של כל אזרחי ישראל ותקפיד לנהוג מתוך ערבות הדדית ואחריות לאומית, כפי שנהגנו בכל הממשלות בראשות".

בסיום דבריו כתב נתניהו: "מי שמוביל את מדיניות הממשלה הוא בראש ובראשונה ראש הממשלה. אני אנהיג את ממשלת ישראל לפי העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שהנחו אותי כל חיי, ובאמצעותם אפעל להבטיח ולשפר את חייהם של כל אזרחי ישראל – בלי יוצא מן הכלל".

תגיות:בנימין נתניהויאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה