חדשות בארץ

לפיד קורא למרד רשויות: "לא לשתף פעולה עם אבי מעוז"

במכתב לראשי הרשויות, קורא ראש הממשלה היוצא שלא לשתף פעולה עם היחידה במשרד החינוך שצפויה לעבור לאחריותו של ח"כ אבי מעוז. ח"כ שמחה רוטמן: "לפיד – ראש ממשלה שיש עמו קלון"

לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, שלח אמש (חמישי) "מכתב פתוח" לראשי הרשויות ברחבי הארץ, בו קרא להם שלא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך שצפויה לעבור לאחריותו של סגן השר המיועד, ח"כ אבי מעוז.

במכתבו תקף לפיד בבוטות את הממשלה החדשה בראשותו של בנימין נתניהו, שטרם החלה את כהונתה: "אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצוניים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית".

בהתייחסו למינויו הצפוי של יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, לסגן שר במשרד ראש הממשלה, תקף לפיד את המפלגה והגדירה כמפלגה "קיצונית, גזענית ומסוכנת. אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז".

"האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר עוברת עכשיו אליכם", הוסיף לפיד. "כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף".

דבריו של לפיד חוללו סערה במערכת הפוליטית וברשת. ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, שצפוי להתמנות ליו"ר ועדת החוקה, תקף: "לעד ננצור בליבנו שהוא מדבר על ללמד את הילדים 'סובלנות, קבלת האחר ואמירת אמת'. מה יאיר לפיד מבין בערכים הללו? ראש ממשלה שיש עמו קלון. קלון למדינת ישראל שהאיש החלול והמסוכן, המסית והממריד הזה, הגיע למשרה הזו. מזל שהוא הולך".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הגיבה בעוקצנות: "ציפיתי שיאיר לפיד יתחיל עם הקריאות למרי אזרחי רק לאחר קבלת התואר 'ראש האופוזיציה' ולא כשהוא על כיסא ראש ממשלת מעבר. אז ציפיתי".

תגיות:יאיר לפידמשרד החינוךאבי מעוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה