זוגיות ושלום בית

לזוגיות שלנו יש מחלה אוטואימונית

אנחנו משום מה רגילים למונח "אשתו כגופו". אז זהו, שלא! אשתו היא גופו ממש. אם פגעו באשתך, פגעו בך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החוויות הגדולות ביותר בחיינו מגיעות בהפתעה.

אתם יכולים לתכנן את אירוע החתונה המרגש בחייכם, עם הזמר המושלם ושיר החופה המרטיט, ובסוף לבכות דווקא בדרך לאולם ללא שליטה, ובחתונה עצמה להיות כהי רגשות.

אתם יכולים לריב במשך כל שבוע ירח הדבש המושקע והרומנטי שלכם בפריז, ושבוע אחרי, באיזה בוקר שגרה אפרורי, להביט זה לזה בעיניים ולהתמלא אושר.

ככה זה. כשמנסים בכוח להביא את הרגש ה"נכון" לפעול, דווקא אז הוא בוגד בנו.

כמה מדברים על זוגיות. על שלום הבית, על השראת השכינה. כמה שיחות, חומרי קריאה וסדנאות מוטיבציה שמעתם על זוגיות? אינספור! אבל הרגש לא תמיד מוכן לפקודתנו. את הרגש המתומצת על הזוגיות שלנו אנחנו נקבל בזמן ובמקום המתאים ללב...

זה יכול גם לקרות ב"סתם" עוד שיעור דף יומי בבית הכנסת, או בדרשה שמסר דודי הרב אוהד גילה שליט"א על אותו שיעור, ואביא את תוכן דבריו בקצרה: הגמרא (מסכת כתובות דף סו) דנה בשאלה מדוע על פי ההלכה אדם שביזו את אשתו מקבל עליה דמי בושת, וכשביזו עני ממשפחה כבוּדה לא צריך לשלם דמי בושת לבני המשפחה, אף על פי שנפגע כבודם. ואומר רב אשי בזו הלשון: "התם לאו גופייהו. הכא אשתו גופיה הואי". את הדגש על המילים האחרונות נתן לנו הרב אוהד, ועצר לרגע את שעון החיים שלנו.

אנחנו משום מה רגילים למונח "אשתו כגופו". אז זהו, שלא! אשתו היא גופו ממש. אם פגעו באשתך, פגעו בך.

אגרוף בבטן. הרגע של התובנה הזו, מחזיר קצת אל הפשטות הכל כך לא ברורה של הסיבה הראשונית של האינסטינקט שלנו לחיפוש האהבה: "והיו לבשר אחד", ומנער אותנו מהתיאוריות המדהימות שאנו עסוקים בהן.

נכון, בשביל להיות גוף זוגי מושלם, צריכים ללמוד זה על זו, להכיר בעולמות השונים ובצרכים השונים, להתקפל, להתגמש, ויש כאלו שאפילו ישמעו על כך שיעורים וחיזוקים. אבל לא לשכוח לחזור מידי פעם לגמרא הזו ולהבין איזו משמעות עמוקה המושג הזה של "גופיה הואי" נותן, עד כדי כך שאין ספק שהבעל מקבל פיצוי עבור ביזוי אשתו.

הבעיה היא שלפעמים הגוף הזוגי הזה תוקף את עצמו. מעין מחלה אוטואימונית, לא עלינו... אנחנו לא מבינים, כועסים ומותשים. בשביל זה ישנה עבודת החיים שעליה תשמעו את ההרצאות או תלכו לייעוץ. אבל כשנזכור את הבסיס לכל ש"אשתו גופיה", נוכל לסלוח לגוף שלנו בקלות רבה יותר, ולעבור את הדרך עם יותר אופטימיות.

איך אומרים? תובנה קטנה לאדם, צעד גדול לזוגיות...

פינחס הירש הוא יועץ זוגי M.F.C.

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה