חדשות בארץ

"לינץ' אכזרי ללא שום אנושיות": 10 שנות מאסר לאחד ממבצעי הלינץ’ בעכו במבצע שומר החומות

אדהם בשיר (25) מעכו הורשע במעורבות בלינץ' במור ג'נאשווילי במבצע שומר החומות, ונגזרו עליו 10 שנות מאסר

  • ד' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 10 שנות מאסר בפועל על אדהם בשיר בן ה-25 מעכו, והרשיע אותו במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, בעקבות מעורבותו בלינץ' בעיר במהלך מבצע "שומר החומות".

כזכור, במהלך מבצע שומר החומות יידו עשרות מתפרעים אבנים לעבר רכבו של מור ג'נאשווילי בעת שהיה בדרכו לבקר את אימו. הפורעים שברו את חלונות מכוניתו של מור, היכו בה באלות ומקלות ובעטו בו. בשארית כוחותיו הצליח להימלט מהפורעים תוך שהוא פצוע קשה. בשיר הואשם בכך שיידה אבן לעבר רכבו של מור ופגע בחלקו האחורי של הרכב ושבר באמצעות האלה בה הצטייד את חלון רכבו של מור וזאת מתוך כוונה לגרום למתלונן חבלה חמורה, נכות או מום, הכל מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי.

באחד הטיעונים לעונש של המחבל, שהתקיים לפני מספר שבועות, השתתף הפצוע ג'נאשווילי, ואמר לשופטים: "היה לי מאוד קשה להגיע לפה היום. בלינץ' האכזרי שבוצע בי לא היה שום אנושיות או מוסריות. ביקשתי היום מבית המשפט לקבל מעט יחס אנושי ומוסרי. אני שמח לראות שהפרקליטות דורשת עונש גבוה של 10 עד 13 שנות מאסר. הסנגור של המחבל טען בדיון שהמחבל בסך הכול לקח אלה לעבודה, איזה אדם נורמטיבי הולך עם אלה לעבודה?. אני מבקש מבית המשפט להשית על המחבל ענישה מחמירה".

עו"ד חיים בלייכר מחוננו שליווה את ג'נאשווילי מסר: "מור עמד בגבורה למול המחבל למרות המעמד הקשה. אני מברך על דרישת הפרקליטות להשית ענישה מחמירה של 10 עד 13 שנות מאסר על המחבל. אנו מצפים כי גם שאר השותפים בלינץ' האכזרי יענשו במלוא חומרת הדין. אנו מבקשים כי בקשת הפרקליטות תענה ע"י בית המשפט, זו הדרך היחידה להבטיח את הפחתת ניסיונות הרצח של יהודים בשל היותם יהודים".

תגיות:עכולינץ'שומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה