חדשות בעולם

על רקע שריפה שגבתה קורבנות - מחאה נדירה בסין, על מדיניות הסגרים הנוקשה

הפגנה יוצאת דופן וקיצונית נגד מדיניות ממשל שי ג'ינפינג, על רקע מדיניות הסגרים הנוקשים והמתמשכים במטרה לבלום את מגפת הקורונה, שהשבוע גבו קורבנות בשל שריפה שפרצה בבניין מגורים

אא

הפגנה יוצאת דופן וקיצונית נגד מדיניות ממשל שי ג'ינפינג, החלה אתמול (א') בשנגחאי ובערים נוספות בסין - על רקע מדיניות הסגרים הנוקשים והמתמשכים, במטרה לבלום את מגפת הקורונה. 

הדבר שהצית את ההפגנה היה שריפה בבניין גבוה בעיר אורומצ'י - שבה נהרגו עשרות בני אדם שלא הצליחו להימלט מהלהבות. הציבור שהגיע להפגנה טוען כי הימלטותם נמנעה בשל נעילת דלתות הבניין בצורה אוטומטית, דבר שנועד להשאיר את חולי הקורונה בתוכו. 

מאות האזרחים שהגיעו למקום השריפה הדליקו נרות עבור הנספים ואף הקימו קול צעקה תקדימי במדינה - שמכונה כעת על ידי השלטונות כ"אי ציות אזרחי".

בזמן שמדינות רבות בעולם כבר זנחו את מדיניות הנוקשות ביחס לנגיף הקורונה, המדיניות הקשה בסין נמשכת כבר מעל לשלוש שנים, ואפילו ילדים אינם חפים מה'גזרות' הקשות. 

כך למשל צולם ילד כבן שלוש כשהוא לבוש בחליפת הגנה מלאה, כולל מסכת פנים, כפי שניתן לראות בסרטון הזה:

היות ומדובר בגל הפגנות יחיד מסוגו שלא נראה בשלטון מזה כעשר שנים, הדבר מהווה אתגר עבור הנשיא שי ג'ינפינג. 

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, בשנגחאי לבדה התכנסו אלפי בני אדם להפגנה שבה הורמו שלטים ריקים ממלל, כסימבול על מדיניות הצנזורה המונהגת במדינה. 

"די למפלגה הסינית", "מספיק עם שלטון שי ג'ינפינג", "הסירו את הסגרים", "הסינים סובלים ובעולם כבר יצאו לחופשי" - אלו רק חלק מן הקולות שנשמעו בהפגנת הענק, זאת למרות שלדברי ג'ינפינג, "למרות הדרישה של הציבור והמחאה שכמוה לא ראינו מזה עשר שנים, רק בימים האחרונים מאז שבת אובחנו 40 אלף חולים חדשים ודווקא המדיניות הזו היא שמונעת קריסה במערכות הבריאות ומצילה את חייהם של האזרחים", הוא אומר. 

תגיות:מחאהסיןסגרקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה