חם ברשת

משגעת את הרשת: השיטה שתגרום לתינוקך לישון לילה שלם

שיטה צרפתית חדשה משגעת את הרשת עם סרטונים שצברו מיליוני צפיות. ההבטחה – בזכות שיטה זו תינוקך יוכל לישון לילה שלם ללא הפרעות. מסוקרנים?

אא

שיטה צרפתית חדשה משגעת את הרשת: גולשים ברשתות החברתיות, ששיתפו את השיטה, זכו למיליוני צפיות והבטיחו שזו השיטה שתעניק לילדיכם שנת לילה רצופה וללא הפרעות, אפילו בגיל שישה שבועות.

מדובר על שיטת הורות שנקראות "לה פוזה" שמסתמכת על העובדה שתינוקות משמיעים רעשים בשנתם. עם זאת, בניגוד לאינסטינקט האימהי להרים את התינוק על הידיים או לנסות להרדימו שוב, השיטה ממליצה להתעלם, לתת לתינוק להשמיע רעשים, להירגע ולהירדם שוב.

באחד הסרטונים בטיק טוק הוסבר שתינוקות אינם צריכים שירגיעו אותם אם הם עושים קצת רעש. זו למעשה טכניקה שהורים צרפתים הטמיעו בשיטת ההורות שלהם - ככל הנראה בלי לשים לב לכך. "הדבר המעניין כאן הוא שהורים צרפתים לא יודעים להסביר מדוע התינוק שלהם ישן כל כך טוב או למשך כל הלילה כשהוא רק בן שישה שבועות", הסביר אחד הגולשים. "השיטה אומרת שבמהלך היום או הלילה כשהילד מתעורר בבכי, אין צורך למהר אליו, להרים ולהרגיע אותו. עצרו, תנו להם להירגע בעצמם. הם יתרגלו לזה ויירדמו ללא עזרה".

פמלה דרוקרמן, שגילתה את השיטה, חקרה את ההבדלים בדרכי החינוך בין האמריקאים לצרפתים. במהלך המחקר הבחינה כי תינוקות צרפתים ישנו ממש טוב. דרוקמן גילתה שזה קשור לאופן שבו הצרפתים הגיבו להם, למרות שההורים עצמם לא ידעו לענות לשאלה – למה התינוקות שלהם מצליחים לישון טוב יותר.

קריסטי גריפית'ס, מאמנת ילדים ותינוקות, אמרה ששיטת "לה פוזה" אכן עובדת ויש לכך סיבה הגיונית: "לעתים קרובות תינוקות מרעישים מאוד כשהם ישנים, במיוחד בשלבי שינה פעילים, כך שאם ניגש אליהם עם כל רעש שהם עושים - נוכל לשבש את שנתם ולהעיר אותם לחלוטין. אם תעצרו לכמה דקות קצרות אלה, תתנו לפעוט שלכם את ההזדמנות להיות מסוגל להירגע ולהירדם מחדש באופן עצמאי". גריפית'ס המשיכה ואמרה כי להתערב בכל פעם ששומעים את התינוק מרעיש, לא מעניק לו את המרחב ללמוד איך להירגע בעצמו.

היידי סקודר, מומחית שינה, הוסיפה כי "כמאמנת שינה, אני מודעת לכך שתינוקות רועשים מאוד בשנתם (בדרך כלל כשהם בשינה קלה יותר). הורים יודעים שגם כשהם משמיעים קולות ולפעמים אפילו בוכים - תינוקות עדיין יכולים להימצא בשינה עמוקה. תינוק שנפריע לו פחות וניתן לו זמן להירגע מחדש יתרגל לישון לפרקים ארוכים יותר של זמן בגיל צעיר יותר. זה לא בהכרח יעזור לכל תינוק לישון כל הלילה (ישנם עוד גורמים רבים המעורבים בשנת הלילה מלבד זה), אבל זה בהחלט יכול לסייע - בעיקר עבור הורים שממהרים לתינוק שלהם בכל רעש שהוא משמיע. זה לא אומר שאתם צריכים לתת לו לבכות. רק תנו לו רגע לראות אם הוא מצליח להירגע בעצמו לפני שאתם ניגשים אליו".

תגיות:תינוקותויראלישינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה