חדשות בארץ

בחסדי שמיים: נמנע פיגוע תופת באוטובוס ישראלי

תושב רפיח שברצועת עזה תכנן פיגוע תופת באוטובוס ישראלי. הוא אסף חוטי חשמל סוללות ונורות, ועבר אימון צבאי בנושא ייצור מטען חבלה

  • ל' חשון התשפ"ג
(צילום: תקשורת שב"כ)(צילום: תקשורת שב"כ)
אא

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (חמישי) נגד פתחי זקות (31) מרפיח, שתכנן לבצע פיגוע תופת באוטובוס ישראלי.

על פי כתב האישום, במהלך ספטמבר האחרון זקות, תושב רצועת עזה, נפגש באופן אקראי עם פעיל הג'יהאד האסלאמי הפלסטינאי, שהציע לו לבצע פיגוע תופת בשטחי מדינת ישראל. תחילה סרב זקות אך לאחר שיחת שכנוע התרצה. השניים נפגשו עם פעיל אחר של הג'יהאד האיסלאמי, לו אמר זקות כי אינו יודע לייצר מטען חבלה, וקיבל אימון צבאי בנושא ייצור מטען חבלה.

זקות אמר לאחד מפעילי הארגון כי מורכב לבצע פיגוע באולם אירועים או קניון. בתגובה הציע לו הפעיל לבצע את הפיגוע באוטובוס בו הוא נוהג לנסוע בישראל.

במהלך אוקטובר האחרון נכנס זקות לעבוד בישראל ללא היתר. במהלך תקופת עבודתו אסף חוטי חשמל, מד חשמל, סוללות ונורות על מנת לקדם את הוצאת פיגוע התופת אל הפועל. זמן קצר לאחר מכן הוא נעצר.

בכתב האישום צוין כי במהלך מבצע "צוק איתן" אחסן זקות בבית אחיו פצצות RPG שלא נפגעו בהפצצות צה"ל, וכאשר היתה רגיעה במלחמה השיב אותם לפעילי הארגון. עוד צוין כי ב-2016 סייע הנאשם בהעברת לוחות בטון ממוצב של הג'יאהד האיסלאמי לפתח מנהרה של הארגון.

כתב האישום הוגש ע"י עו"ד עמית גינת, והוא מייחס לנאשם עבירות נשק - החזקה ונשיאה של נשק; חברות פעילה בארגון טרור; אימונים או הדרכה למטרות טרור; הכנה לביצוע מעשה טרור (רצח); שהות בלתי חוקית; מתן שרות להתאחדות בלתי מותרת ומגע עם סוכן חוץ.

שר הביטחון בני גנץ הזהיר כי במידה ותתפתח מגמה של גיוס פועלים מעזה לבצע פיגועים, ישראל תשקול את צעדיה בהקשר לכניסת פועלים לשטחה: "הניסיון של ארגוני הטרור לנצל את התעסוקה של פועלים בישראל לצורך פיגועים מסכנת את פרנסתם של מאות אלפי תשבים ברצועת עזה. אני משבח את שב"כ וגורמי הביטחון על סיכול הפיגוע. בשנה וחצי האחרונות אני מוביל מדיניות של פגיעה קשה מול כל הפרה ביטחונית ולצד זאת מאפשר כלכלה בסיסית והומניטארית לתושבי עזה. אנחנו מקיימים הערכת מצב שוטפת, ובמידה ונראה כי מתפתחת מגמה של גיוס פועלים מעזה לביצוע פיגועים, ישראל תשקול את צעדיה בהקשר ליציאת פועלים מרצועת עזה והקלות אזרחיות נוספות".

תגיות:רצועת עזהאוטובוספיגוע תופת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה