פוריות

אחרי 30 שנה - העוברים שהוקפאו נולדו

"הייתי בן 5 כשאלוהים נתן חיים ללידיה ולטימותי, ומאז הוא משמר את החיים האלה", כך אמר אביהם של התאומים שנולדו כתוצאה מהקפאת עוברים שנערכה לפני 30 שנה

תמונת אילוסטרציה תמונת אילוסטרציה
אא

לידיה וטימותי, שני תינוקות מקסימים, הגיחו לאוויר העולם לפני כחודש כתוצאה מהקפאת עוברים שנערכה לפני כשלושים שנה.

שני העוברים נוצרו בשנת 1992 במעבדה על ידי זוג נשוי בארצות הברית, שבחר להישאר אנונימי, באמצעות הפריה חוץ גופית. העוברים הוקפאו ובמשך שלושה עשורים נשמרו בתוך חנקן נוזלי בכ-200 מעלות מתחת לאפס.

על פי המרכז הלאומי לתרומת עוברים, לידיה וטימותי נושאים בתואר העוברים המוקפאים הזמן הרב ביותר שאי פעם נולדו חיים. פיליפ, אביהם של התאומים, אמר: "יש בזה משהו מטריף נפש. הייתי בן 5 כשאלוהים נתן חיים ללידיה ולטימותי, ומאז הוא משמר את החיים האלה. במובן מסוים, הם הילדים הכי גדולים שלנו, למרות שהם הילדים הכי קטנים שלנו". לפיליפ ורעייתו יש עוד ארבעה ילדים, בני 8, 6, 3 וכמעט שנתיים.  

בני הזוג האנונימיים ביצעו "תרומת עוברים" עבור זוגות שאינם יכולים להביא ילדים משלהם. "מעולם לא היה לנו בראש מספר מוגדר של ילדים שאנחנו רוצים", אמר פיליפ, "תמיד חשבנו שיהיו לנו כמה שאלוהים רוצה לתת לנו, וכששמענו על אימוץ עוברים, חשבנו שזה משהו שנרצה לעשות".

"לא חיפשנו להשיג את העוברים שהוקפאו הכי הרבה זמן בעולם", אמר פיליפ, "רק רצינו את אלה שחיכו הכי הרבה זמן". כאשר חיפשו תורמים, בני הזוג חיפשו דווקא את העוברים שלא נמצאו להם הורים. "כשנכנסנו לזה, ידענו שאנחנו יכולים לסמוך על אלוהים שיעשה כל מה שהוא תכנן, ושלגיל שלהם לא תהיה השפעה. זה היה רק ​​עניין של אם זה היה בתוכניות של אלוהים או לא", אמרה רייצ'ל, אמם של התאומים.

שלושת העוברים שהופשרו הועברו לרחמה של רייצ'ל 29 שנים ו-10 חודשים לאחר הקפאתם אך רק שתיים מההעברות הצליחו. כאמור, שני התינוקות נולדו לפני כחודש בריאים ושלמים.

תגיות:הריוןהפריהעוברים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה