בריאות ותזונה

מחקר חדש מצא: זה מה שיעשו לגופכם שתי כפות דבש ביום (רמז: לא מה שאתם חושבים)

דבש הוא דרך נהדרת לעבור את החורף הזה בשלום, אבל מחקר חדש 'מגלה' את השינויים שצריכת שתי כפות דבש ביום - יחוללו בגופכם

אא

מה יקרה לגופכם אם תצרכו שתי כפות דבש ליום? עכשיו גם המדע מודה כי הדבש מחולל נפלאות בגוף, ואם עוד לא התחלתם לשלב אותו בתזונה שלכם, כדאי שתתחילו. 

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת טורונטו גילה כי יש קשר בין איזון רמות הסוכר בדם לבין צריכה יומיומית של דבש. 

המחקר, שתוצאותיו פורסמו בכתב עת מדעי בשם Nutrition Reviews, מצא כי למרות שהדבש מכיל כ-80 אחוזי סוכר בתוכו - הוא מצוין לחולי סוכרת. "התוצאות האלה ממש מפתיעות", אומר טאוסיף חאן, אחד ממובילי המחקר, מהפקולטה לרפואה באוניברסיטה. 

לדבריו, בדבש יש גם תרכובות אחרות שהן 'ביו אקטיביות' - זאת אומרת חומר פעיל ביולוגית, שמשפיע על הרקמות החיות. "אנשים חושבים ש'סוכר זה סוכר', ומתרחקים גם מדבש, וזה פשוט לא נכון", מסביר פרופ' ג'ון סיונפיפר, מומחה למדעי התזונה שגם הוא היה חלק מהמחקר. "התוצאות שלנו מראות שצריכים לקטלג אחרת את הסוכר הלבן והסוכרים שנמצאים בדבש. בוודאי שזה קשור גם לאופן עיבוד הדבש, ויש סוגים שמוסיפים להם סוכר לבן. זה לא הסוג שעליו מדובר כאן".

עוד הוא מוסיף כי אין בכוונת המחקר לעודד צריכת דבש בלתי מוגבלת, אלא "יותר בהחלפה של סוכר לבן או סירופ מייפל ודומיו, שמלאים בסוכר לבן. החלופה של הדבש הוכיחה את עצמה אצל כל המשתתפים במחקר - 1,100 אנשים במספר, כטובה. גם אם אתם משתמשים בדבש פרחים כמו תלתן ורוביניה, זה עדיין עדיף מסוכר לבן, אבל ההמלצה שלנו היא דבש דבורים טהור".

מה יעשו לגופכם שתי כפות דבש ביום (בהנחה שאתם בריאים ולא סובלים משום בעיה גופנית שהיא):

לוחמה אקטיבית בתאים סרטניים

כפי שהתפרסם במחקר נוסף בכתב עת בשם 'מולקולות' - הדבש הוא ציטוטוקסי, מה שאומר שהוא מכיל חומר כימי שהורס תאים שהוא 'מזהה' כחולים, כדוגמת תאים סרטניים או גידולים אחרים. הדבר המדהים שכאן הוא שהחומר גם יודע 'לזהות' את התאים הבריאים, ואליהם הוא אינו מתקרב. 

מרפא דלקות מעיים וקיבה

הדבש לא רק יעיל לריפוי פצעים חיצוניים כי אם גם יעיל בריפוי דלקות מעיים ובעיות בקיבה. 

איזון רמות הסוכר בדם

חוסר איזון של רמות הסוכר בדם מביא לחולשה כללית של הגוף, אבל כפי שנמצא במחקר שבו עסקנו בכתבה זו - הדבש תורם רבות לחיזוק ואיזון רמת הסוכר בדם, היות והוא 'מאחד כוחות' בין הפרוקטוז לגלוקוז. 

תגיות:דבשמחקרכבד שומני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה