חדשות בארץ

משרד החינוך מבהיר: המיצג בבית הספר - פעילות חינוכית ולא הסתה

בירור שנערך במשרד החינוך, עם מנהלת בית הספר בו נתלו כרזות של בנימין נתניהו עם צלבי קרס וחבל תלייה, העלה כי לא מדובר בהסתה אלא בחלק ממיצג חינוכי

  • כ"ז חשון התשפ"ג
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לשכתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הוציאה בצהריים (שני) הודעת הבהרה, בעקבות הפרסומים על מיצג הסתה נגד ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שנתלה בבית ספר ברמת גן.

"לאחר בירור מעמיק של המקרה, כולל שיחה של שרת החינוך עם מנהלת בית הספר, מדובר בתצוגה שעלתה לאחר פעילות חינוכית נגד הסתה הקוראת באופן מפורש לשנות את השיח ולהפסיק את האלימות וההסתה".

"במיצג מוצגות דוגמאות רבות להסתה שהייתה כנגד מנהיגים שונים מכל קצוות הקשת הפוליטית", הוסיפו בלשכתה של שאשא ביטון. "הדיון והשיח בנושאים אלה בעת הזו ראויים, אך הדרך הפדגוגית בה בחרו לא בהכרח מותאמת לילדים צעירים בבתי ספר יסודיים. כך או כך, אין מדובר בפעילות הסתה כנגד מנהיג כזה או אחר".

מוקדם יותר דווח כי בבית ספר יהל"ם ברמת גן נתלו אתמול כרזות, בהן צוירו צלבי קרס וחבל תלייה לצד תמונתו של נתניהו. בליכוד הגישו תלונה במשטרה על הסתה, ושרת החינוך הנחתה לזמן לבירור את המורה שתלה את הכרזות ואת מנהלת בית הספר.

כאמור, מהבירור שנערך במשרד החינוך עלה כי מדובר בחלק אחד מתוך מיצג נגד הסתה, שנועד לציין את רצח ראש הממשלה יצחק רבין. מוועד ההורים של בית הספר נמסר כי "התערוכה הייתה כחלק מפעילות בנושא רצח רבין. הוצגו בה פוסטרים ופרסומים מתוך חתך הקשת הפוליטית וקריאות נגד אלימות והסתה ובעד סובלנות. התערוכה לוותה בכותרת הקוראת להפסקת ההסתה והייתה אמורה להיות מלווה בפעילות הסברה. לצערנו, הצגת התערוכה בתקשורת הייתה מכוונת ומגמתית. התערוכה הוסרה הבוקר. תצא הודעה מסודרת להורים".

תגיות:משרד החינוךהסתהיפעת שאשא ביטוןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה