חדשות בארץ

מינויים ראשונים: גלנט נבחר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית, גפני ליו"ר ועדת הכספים

ועדת החוץ והביטחון הזמנית אישרה את מינויו של ח"כ יואב גלנט ליו"ר. ח"כ משה גפני נבחר ליו"ר ועדת הכספים הזמנית

גלנט (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)גלנט (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
אא

הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון אישרה היום (שני), ברוב קולות, את המלצת הוועדה המסדרת למנות את ח"כ יואב גלנט מהליכוד ליו"ר הוועדה.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), הציג את המלצת הוועדה בראשותו למינויו של גלנט. ההמלצה אושרה ברוב של עשרה תומכים מול ארבעה מתנגדים.

"אין ספק שחברי, ח"כ יואב גלנט, ראוי לתפקיד, וכמובן נשמח לראות אותו גם כשר הביטחון בממשלה הבאה", אמר קיש. "איחלתי לו ברכה פשוטה – שהקדנציה כיו"ר הוועדה הזמנית תהיה קצרה מאוד".

מוקדם יותר אישרה ועדת הכספים הזמנית את המלצת הוועדה המסדרת למנות את ח"כ משה גפני ליו"ר הוועדה. 11 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, מול 2 מתנגדים מסיעת יש עתיד. במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, יהדות התורה דורשת כי גפני יעמוד בראשות ועדת הכספים הקבועה.

ח"כ קיש אמר: "האמת שאני ברמה האישית מאוד מתרגש להיות פה, אני שמח משתי סיבות: אחת, אני מאוד אוהב את הרב גפני והייתי חבר בוועדות שלו שנים רבות, הוא עשה עבודה מצוינת ואני בטוח שכך גם יהיה בכנסת ה-25. אני יכול לומר לכם שהיה פה גם בקדנציה הקודמת יו"ר ועדה שניסה לעבוד, אך נתקל בשר אוצר עם אג'נדה ברורה לפגוע במגזר מסוים. אני מקווה שבממשלה הבאה זה ישתנה לחלוטין. אני רוצה לומר לחברי האופוזיציה שאם תצביעו נגד, זה אירוע תקדימי שלא היה בעבר, בעיניי תקדים רע".

לאחר אישור מינויו, אמר גפני: "אני מתפלל לקב"ה שינחה אותי בדרך אמת, במיוחד בימים הקשים האלה. אני מקבל עלי את עול יו"ר הוועדה כמי שמייצג את כולם, ואני מודה לכולם על התמיכה".

"שמעתי הבוקר שנגיד בנק ישראל מתכוון להעלות את הריבית במשק, המשמעות היא שבעלי המשכנתאות יצטרכו לשלם יותר כסף, אני מתכוון לקיים דיון נרחב בעניין בהקדם. אני רוצה להעלות את הנושא של העלייה במחירי החלב, לא נברח מהעניין של יוקר המחיה".

"לא יהיה שר אוצר שיגיד לי לא לקיים דיונים בנושאים הקריטיים הכלכליים והחברתיים החשובים לכולם", הצהיר גפני. "הוועדה זה מקום שונה ממקומות אחרים, כאן עובדים יחד, אופוזיציה וקואליציה, ועושים רק מה שטוב למדינת ישראל".

תגיות:משה גפנייואב גלנטבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה