יהודה אייזיקוביץ

סערת ההפרדה המגדרית והאמת המביכה

בכותרות הענק מאיימות תקראו על מה שהחרדים "זוממים" לחולל במדינה, אך כשתקראו את האותיות הקטנות תגלו כי השערורייה האמיתית שייכת דווקא לבג"ץ

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

לקראת הקמת הממשלה, בה צפויים לככב נציגים מהמגזר הדתי והחרדי, התקשורת נערכת למציאות החדשה וחוזרת למקום החביב עליה משכבר השנים: לתקוף את ממשלת הימין, ובעיקר את הדתיים והחרדים.

וכך, על רקע המשא ומתן הקואליציוני התקשורת מייצרת סערות סביב כל נושא שהחרדים מבקשים לטפל בו. כך הוצתה הסערה החדשה-ישנה בנושא ההפרדה המגדרית, ובעיתון "ישראל היום" התפרסמה כותרת ענק: "הדרישה: להפריד בין גברים לנשים". בכותרת משנה הסביר העיתון כי "ביהדות התורה ובציונות הדתית דורשים לשנות את החוק כך שהפרדה מגדרית באירועים ציבוריים על רקע דתי לא תיחשב אפליה". כלומר, שומרי תורה ומצוות דורשים כי תתאפשר להם הזכות המתבקשת לערוך אירועים לפי אורח חייהם.

העיתון רק הופץ והסערה מיד החלה.

ראשון הקופצים להגיב הוא כמובן ראש הממשלה היוצא ובקרוב יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, שנחפז לצייץ: "בזמן שבאיראן נשים אמיצות נאבקות על זכויותיהן, בישראל סמוטריץ׳ והחרד״לים שלו מנסים לשלוח נשים אל מאחורי המחסומים ולהכניס לחוק הפרדה בין נשים לגברים. איפה הליכוד? למה הם שותקים? איראן זה לא כאן".

אצל לפיד, כמו תמיד, תמצאו דבר והיפוכו. מתברר כי רעייתו ליהיא השתתפה כמנחה במספר אירועי תרבות שנועדו לנשים בלבד – בהפרדה מגדרית למהדרין, ממש כמו באיראן...

גם זהבה גלאון, יו"ר מפלגת מרצ, לא החמיצה את ההזדמנות ללקט קצת תשומת לב ציבורית וזרקה לתוך הקלחת את התרומה שלה לנושא כאשר הגדירה את  הדרישה החרדית-חרד"לית כחקיקה של "אפרטהייד מגדרי" והסבירה כי "לא מדובר במלחמה על מקומן של נשים חרדיות ודתיות, אלא מלחמה על מקומן של כל הנשים". מעניין לציין שבאירוע בחירות של מרצ, שהתקיים בכפר הדרוזי בית ג'אן, הגברים והנשים ישבו בהפרדה וזהבה גלאון, משום מה, לא ראתה בכך כל פסול...

כפי שכבר הספקנו להכיר את יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, נושא המגדר הוא הדגל החשוב ביותר עבורה, וכפי הנראה גם היחיד, ובו היא מנופפת בעילגות צורמת. למרבה המבוכה מתברר כי גם היא חתרה להקים במפלגתה תא לנשים חרדיות בלבד. איך זה עולה בקנה אחד עם ערך השוויון המגדרי "המקודש"? ובכן, למיכאלי פתרונים (או פתרונות).

אולם מי שהוציא את האוויר מהבלון המנופח של הסערה הזאת, הוא חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית שצייץ את האמת הפשוטה: "לא צריך שום דרישה במשא ומתן הקואליציוני כדי שהפרדה בין גברים ונשים לא תיחשב אפליה. הדבר קבוע במפורש בסעיף 3 לחוק איסור אפליה בשירותים ובמוצרים לפיו אין לראות אפליה כאשר אי ההפרדה בין גברים לנשים מונעת מהם את המוצר הציבורי. מה שצריך זה לבטל את ההחלטות ההזויות של דינה זילבר ובג"ץ שמנעו מציבור שומר מצוות לחיות את חייו כהבנתו, ללא כפייה חילונית".  

מתברר כי הדרישה החרדית-חרד"לית היא בסך הכל לעגן את החוק הקיים, באופן כזה שלייעוץ המשפטי של הממשלה ולבג"ץ לא תינתן האפשרות לפרש כרצונם את לשון החוק ולמנוע אירועי תרבות בהפרדה לציבור המעוניין בכך. כך עשתה דינה זילבר בתפקידה כסגנית היועמ"ש, יחד עם בג"ץ, בעניין ההופעה של הזמר מוטי שטיינמץ בעפולה בקיץ תשס"ט, כאשר בעזות מצח לא נתפסת פירשו את החוק על פי האג'נדה האישית שלהם וביקשו למנוע אירוע תרבות מהציבור החרדי רק בגלל שהוא התקיים על פי ההלכה היהודית.

הנציגים החרדים והחרד"לים מבקשים כעת בצדק למנוע את ההתערבות החצופה והפטרונות המקוממת של גורמים אנטי-חרדיים, שמבקשים לכפות את האג'נדה שלהם על כלל הציבור.

גם הבוקר המשיך העיתון "ישראל היום" לעסוק בנושא ואף הקדיש לו את הכותרת הראשית. סביר להניח שגם לאחר שהסערה הזאת תשכך, התקשורת תמצא במהרה נושא חדש לתקוף בו את שומרי המצוות. הם ימשיכו בשלהם, אך אל לנו להתרגש. בסופו של דבר העם הכריע והצהיר כי הוא שואף למדינה יהודית, ועל הממשלה לחתור ללא פחד על מנת להגשים את המטרה עבורה היא נבחר.

תגיות:חרדיםבג"ץממשלת ימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה