חדשות בעולם

המונדיאל בקטאר: אוכל כשר ואבטחה למתפללים יהודים? שלא תעזו ’לחלום’ על זה

השנה יתארח המונדיאל, תאמינו או לא, בקטאר - שבאופן תקדימי לחלוטין, הסכימה לארח גם אוהדים ישראלים ויהודים. אך מה בקשר לאוכל כשר ותפילות במקומות ציבוריים? שום מילה על כך

אא

השנה יתארח המונדיאל, תאמינו או לא, בקטאר - שבאופן תקדימי לחלוטין, הסכימה לארח גם אוהדים ישראלים ויהודים. 

אלא שעל הרקע הזה בדיוק נוצרה הסערה שעליה כולם מדברים כעת, לאור האיסור הגורף שיצאה בו ממשלת קטאר - על בעלי עסקים יהודיים שנאסר עליהם למכור אוכל כשר ולהציע ליהודים הנחת תפילין או תפילה במקומות ציבוריים. 

אתמול (ראשון) נפתח המשחק הראשון בין קטאר לאקוודור, אך למרות הגעתם של אלפי יהודים למקום, קטאר לא הסכימה לאבטח את היהודים, ובטח שלא לדבר על אבטחת מתפללים בשטחיה, כך דווח ב'ג'רוזלם פוסט'. "הבטיחו לנו שיתאפשר לציבור היהודי שיגיע לצפות במשחקים - להתפלל באיזורים שיוקצו לכך", אמר אחד מבעלי העסקים. "אבל זמן קצר לפני שתאריך המונדיאל הגיע הכינו אותנו לכך שהמתפללים לא יקבלו שירותי אבטחה".

ארגונים יהודיים רבים אף טוענים כי אין שום אפשרות להציע אוכל כשר לאלפי היהודים שהגיעו למשחקים, וכל ניסיון שנעשה מול הרשויות בנושא - נהדף בחוסר סובלנות. בשל כך, למרבה השמחה אפשר לומר, יהודים רבים ביטלו את הגעתם למשחקים. 

"איך זה שקטאר הגדולה שטוענת שיש הפרדה בין דת לספורט - לא יכולה לאבטח מתפללים יהודים?", מזדעקים בעלי העסקים במקום. "אין אוכל כשר, אין ארוחות שבת ואי אפשר להתפלל בציבור".

ארגונים יהודיים פנו למשרד החוץ בבקשת תגובה, אך משרד החוץ הקטארי טרם הגיב. 

תגיות:יהודיםקטארכשרותתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה